مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

ساخت وبلاگ

یراق آلات استیل در این مطلب بررسی می شود. استیل که نام دیگر آن فولاد است، ضرب المثل هم که می گویند، بدنش از فولاد است یعنی طوریش نمی شود یا نمی شکند، از همین مقاوم بودن استیل یا فولاد است. استیل ها، ویژگی اصلی و بارزی که دارند، این است که در مقابل باد و باران مقاومت دارند و به دلیل عدم زنگ زدگی فاسد نمی شوند پس استیل ها را در همه جا می توان، به کار برد. 

راهنمای خرید یراق آلات استیل

اگر به نرده های موجود در بالکن ها و پله ها به ویژه، درشهر های بزرگ دقت کنیم، خواهیم دیدکه یراق آلات به کار رفته در نرده های پله ها و غیره استیل است. استیل ها، ویژگی اصلی و بارزی که دارند، این است که در مقابل باد و باران مقاومت دارند و به دلیل عدم زنگ زدگی، فاسد نمی شوند.

پس استیل ها را درهمه جا می توان به کار برد حتی درخانه های کوچک یا ویلایی و حتی در باغ ها که  کلبه ی کوچک درست می کنند، می توان یراق آلات استیل به کار برد، چون مقاوم بودن آن ها به اثبات رسیده است حتی استخرهایی که در باغ های بزرگ می زنند، اطراف آن را با یراق آلات استیل، حصار بندی می کنند.

 پس با ما همراه باشید تا یراق آلات استیل به کاررفته در انواع مکان ها را، بیشتر به شما بشناسانیم.

توضیح استیل

استیل که نام دیگر آن فولاد است، ضرب المثل هم که می گویند، بدنش از فولاد است یعنی طوریش نمی شود یا نمی شکند، از همین مقاوم بودن استیل یا فولاد است.

پس تعریف و توضیح استیل، این است که پایه و مبنا و جنس آن ها از آهن است وکمتر از ۳ درصد کربن دارد.

اندازه یراق آلات استیل

استیل های به کاررفته، در یراق آلات در اندازه های مختلف،  مثال ۲۰۱ و۲۰۴ و  ۳۰۵ در بازار، برای مشتریان گرامی عرضه می شوند، اگر بخواهیم، به بررسی یراق آلات بپردازیم، باید بگوییم که انواع مختلفی دارند و با کیفیت ها و ویژگی های مختلف هم هستند که محبوب ترین آن ها یراق آلات استیل می باشد.

 یراق آلات استیل، محبوب مردم و مشتریان است که استیل خالص باشد و فقط استیل خالص است که ویژگی ضد زنگ دارد، درصورت استیل خالص بودن یراق استیل، دارای قیمت بالایی هم می باشد، اما توصیه می کنیم که به قیمت بالای جنس دقت نکنید، فقط به پر کیفیت بودن آن و این که چند سال می تواند در مقابل باد و باران، دوام آورد، دقت داشته باشید در این صورت است که حتی یراق آلات از جنس استیل، رنگ خود را هم، بعد از چند سال هم، از دست نمی دهد.

موارد مصرف یراق آلات استیل

کاربرد یراق آلات از جنس استیل بسیار است و در هر کجا، از هر نوع ساختمانی که شما مشتریان گرامی به ذهنتان برسد، در آن جا، یراق آلات از جنس استیل می تواند، به کاررود، از پله ها و حمام و دستگیره های در و غیره، تا جایی که کاربرد یراق آلات از جنس استیل، غیر قابل شمارش است، چون یراق آلات استیل ها، با هر شرایط آب و هوایی، سازگاری به تمام معنایی دارند.

بنابراین مشتریان، به قیمت آن نمی اندیشند فقط به این فکر هستند که وقتی دستگیره یا لوله استیل یا نرده استیل را، سر جای خود می اندازند، یا نصب می کنند، چند سال دوام آورد و مجبور نشوند، وقت بگذارند و هزینه بکنند و یا دوباره عوض کنند.

 شما فرض بکنید که چقدر در طول روز یا هفته، دستگیره ی حمام، در معرض آب وهوا است، اگر این دستگیره از جنس چوب باشد یا استیل نا خالص باشد، (مشتریان گرامی خودشان قضاوت کنند ) دوام می آورد؟

قطعا که دوام نمی آورد و زود می پوسد پس بهتر است، از ابتدا، استیل خالص به کار ببرید.

استفاده از یراق آلات استیل

 برای شما مشتریان عزیز پیشنهاد می کنیم، برای این که بتوانید، یراق آلات از جنس استیل را، در بازار پیدا کنید، بهتر است، در آغاز از اینترنت شروع کنید و تمام فروشنده ها را از طریق جست وجوی اینترنتی بشناسید و ابزار استیل آن ها را که معمولا همراه با عکس در سایتشان می گذارند، بررسی کنید و در صورت امکان، با پرداخت الکترونیکی بخرید و یا بعد از شناختن فروشنده ها و شرکت ها و کارخانه ها، به آدرس آن ها مراجعه کنید و به منظور خریدن از نزدیک هم، دیدن فرمایید.

نرده یراق آلات استیل حتی در زمینه های مسکونی وکشاورزی، برای جدا سازی آن ها، از یکدیگر هم، مورد استفاده قرار می گیرند، پس کاربرد یراق آلات استیل، بیش از آن است که ما به ذهنمان می رسد.

 علاوه برموارد بالا، نرده و حفاظ استیل، در انواع ساختمان های چند طبقه ای هم، کاربرد دارد و این برای امنیت ساختمان هم خوب است، تا این که بخواهیم از نرده چوبی استفاده کنیم.

خلاصه و نتیجه گیری

با توجه به مطالب اندکی که در بالا و در مورد یراق آلات استیل ارائه گردید، امید است شما مشتریان و همراهان ارجمند، بتوانید به اندازه کافی و به طور مفید، یراق آلات از جنس استیل با اقسام مختلفش که در انواع مکان ها، کارایی دارند، بشناسید.

با توجه به مقاوم بودن، یراق آلات از جنس استیل، بیشترین مقدار فروش را، نسبت به بقیه آلات از جنس چوبی یا غیره را دارا است، و معمولا آلات استیل، همراه با نمونه و عکس و قیمتش، در سایت کارخانه ها و

 شر کت ها و مغازه فروشی ها هست و شما عزیزان به راحتی می توانید، یراق آلات از جنس استیل را، ازطریق جست وجوی اینترنتی و یا با مرا جعه مستقیم تهیه نمایید.

  امروزه، حتی نصب استیل ها هم، خیلی راحت شده است و معمولا کسانی که این جنس را می فروشند، با یک تماس شما، خودشان، کار نصب را هم انجام می دهند و از این بابت، خیال شما عزیزان، آسوده باشد.

از همراهی شما مشتریان و خوانندگان عزیز، بسیار متشکریم و آرزوی موفقیت برای تک تک شما را داریم.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : یراق آلات استیل, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 161 تاريخ : شنبه 31 فروردين 1398 ساعت: 15:17

چگونگی ساخت اتصالات و چسب مورد استفاده نقش تعیین کننده ای را در کیفیت اتصالات انگشتی بازی می کند.

بررسی ها نشان داده است که بیشتر شکست هایی که در الوارها و سازه هایی که با اتصالات انگشتی ساخته شده اتفاق می افتد، در اثر مناسب نبودن اتصالات و ضعف در ماشین کاری ایجاد می شود.
اهمیت
 ساخت اتصالاتی درست و مقاوم به اندازه ای است که حتی بهترین چسب ها هم نمی توانند مشکل اتصالات ضعیف را حل کنند.

در ادامه به تعدادی از مشکلات رایج در ساخت و استفاده از اتصالات انگشتی اشاره شده است.

جدا شدن اتصالات انگشتی فشرده از رایجترین مشکلاتی است که در هنگام استفاده از این اتصال در ساخت سازه ها و در هنگام استفاده از آن مشاهده می شود.
بررسی ها نشان داده است
 که کافی نبودن نفوذ چسب به چوب و پایین بودن دمای چسب در هنگام استفاده از جمله دلایل ایجاد چنین اتصالات ضعیفی است.
به این ترتیب برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی باید رطوبت چوب را در حد بالای 15 درصد نگاه داشت و دمای چسب را در هنگام استفاده کنترل کرد و به دمای مناسب رساند.

بلند و کوتاه بودن طول انگشتان از دیگر مشکلات مشاهده شده در هنگام ساخت این اتصالات است.
در صورت بلند بودن انگشتان باید با افزایش در مقدار چوب اره شده طول اضافی انگشتان را کوتاه کرد.
همچنین در صورت کوتاه بودن طول انگشتان نیز بایستی مقدار چوبی که اره می شود را کاهش داد.

توجه داشته باشید که یک اتصال انگشتی مناسب اتصالی است که هیچ شکاف و درزی نداشته باشد و اندازه انگشتان متصل شده به آن با هم برابر باشد.

وجود شکاف های مقعر، مشکل رایج دیگری است که در برخی از اتصالات انگشتی مشاهده می شود.
جابجایی قسمت داخلی تیغه هنگام تنظیم زاویه جلویی و چرخیدن دور از مرکز دستگاه از جمله دلایل ایجاد شکاف مقعر در اتصالات انگشتی است.
همچنین اگر تیغه به اندازه ای مناسب تیز نشده و یا بیش از حد تیز شده باشد موجب ایجاد چنین مشکلاتی خواهد شد.
توجه داشته باشید در هنگام برش، قسمت پشتی تیغه را نیز به درستی تنظیم کنید.

منبع: ماهنامه صنایع چوب، مبلمان و کاغذ

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : اتصالات انگشتی چوب, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 167 تاريخ : شنبه 31 فروردين 1398 ساعت: 15:05

کیفت برش با اره دورکن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. از ابزار های صنعتی که تحولی شگرف در صنایع چوب پدید آورده اره دورکن ها میباشند. این دستگاه ها با به کار گیری اصول پیشرفته و نوین علم و با پیشرفت در سطح کارایی و عمر خود کار در صنایع چوب و برش چوب در قطعات بزرگ را آسان کرده است.

کیفیت برش با اره دورکن

از ابزارهای صنعتی که در دهه های گذشته یا بهتر در صد سال گذشته تحولات وسیع و شگرفی در صنعت چوب و برش پدید آورده است اره دورکن ها میباشند. این دستگاه ها با به کار گیری علم و محققانی که در حال توسعه آن ها هستند پیشرفت زیادی در صنعت چوب و برش قطعات بزرگ و ابعاد بزرگ به وجود آورده است به صورتی که خطای برش در آن ها تا حدود زیادی کاهش یافته است و کیفیت برش با اره دورکن بالا می رود و دیگر برش ها دچار شکستگی و زنندگی نمیشود.

قابلیت های اره دورکن

اره دورکن دستگاهی است که برای برش چوب با قطعات و ابعاد بزرگ به کار میرود و در انواع مختلف از جمله اتوماتیک و دستی ساخته میشود و با توجه به نوع کارایی آن قطعات سازنده دستگاه فرق میکند. اما از جمله قطعاتی از دستگاه که می توان نام برد میز برش، موتور دستگاه ،ریل دستگاه ،گونیای پشت و جلو اره و....میباشد که تقریبا در تمامی دستگاه های اره دورکن دستی و اتوماتیک مشترک میباشد.

اره دورکن دستی به صورت دستی تنظیم میگردد وبه آسانی قابل تنظیم است ولی دورکن اتوماتیک به وسیله صفحه دیجیتال یا لمسی تنظیم میگردد که در مقاله های گذشته اشاره کردیم از صفحه کنترلی استفاده کنید که قابل تعدیل تر یا تعویض باشد. در این صورت کیفیت برش با اره دورکن شما بالا می رود. این صفحه قابلیت تنظیم تیغه اره گونیای پشت و جلو صفحه را نیز دارا میباشد.

اره دورکن ها براساس حرکت تخته ، چوب ،ام دی اف بر روی سطح شان به اره دورکن های با ریل واگنی ساچمه ای و لوکوموتیوی و جدیداً ایکس رول تقسیم میگردند که به طبع با توجه به حرکت و کارایی عمر دستگاهی با ریل ایکس رول طولانی تر و خوب  قیمت بالاتری نیز دارد.

کارایی اره دورکن ها

اره دورکن ها برای برش چوب ،ام دی اف و...استفاده میشود. کارایی این دستگاه در کارگاه های نئوپان، چوب بری ، تخته لایه ، پارکت ، کابینت سازی ، میز و صندلی سازی و صنایعی که در ارتباط با چوب هستند مثل افرادی که به دکوراسیون منزل مشغول میباشند مورد استفاده قرار میگیرد به طوریکه وجود یک اره دورکن برای شروع کار کابینت سازی لازم و ضروری است.

ضروریات هنگام خرید اره دورکن

اگر شما هم قصد خرید اره دورکن دارید بهتر است که مقاله های گذشته ما را مطالعه کنید تا با جزئیات آن آشنا شوید ولی به طور کلی اگر قصد خرید اره دورکن در قیمت مناسب دارید ابتدا بهتر است از شرکت مولن و محصولاتش دیدن کنید زیرا شرکتی ایرانی میباشد و کیفیت برش با اره دورکن این شرکت عالیست.

ولی اگر قصد خرید دستگاهی خارجی نو یا دست دوم دارید بهتر است قبل از خرید درمورد مارک ها و برندهای موجود تحقیق کنید که ما چهار برند را در پی مقاله های خود به شما معرفی کردیم.

پس از آن به اصل بودن قطعات الکترونیکی و مغناطیسی دقت کنید همچنین دقت کنید که این قطعات در داخل کشور موجود باشد که اگر در حین انجام برش مجبور به تغییر قطعه شدید با مشکل روبرو نشوید سپس از برندی خرید کنید که پشتیبانی و خدمات پس از فروش به شما ارائه کند سعی کنید در هنگام  خرید دستگاهی را انتخاب کنید که اقدامات ایمنی آن کامل باشد.

قیمت دستگاه اره دورکن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید یا قبل از خرید استعلامی از قیمت خرید این محصول در بازار بگیرید  و یا گمان کنید که این محصول از لحاظ کشور سازنده قیمت کمتر یا بیشتری داشته باشد بد نیست بدانید قیمت این محصول با توجه به ارز تعیین میشود چه اره دورکنی که در داخل تولید میشود و چه اره دورکنی که در خارج ساخته و به کشور وارد میشود پس اگر با تغییر قیمت های انی کم و زیاد شدن روبرو شدید متعجب نشوید چون این دستگاه وابسته به قیمت ارز میباشد.

در پایان امیدواریم که خلاصه و نکاتی که در این مقالات برای شما گردآوری کردیم کمکی هرچند کم در شناختن دستگاه اره دورکن، کیفیت برش با اره دروکن و مدل های آن و همچنین راهنمایی کوتاهی برای خرید های شما باشد.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : کیفت برش با اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 167 تاريخ : شنبه 31 فروردين 1398 ساعت: 14:48

دستگاه اره دورکن نوعی اره میزی است که برای برش دهی های جدا کننده استفاده می شود. دستگاه اره دورکن به صورت الکتریکی کار می کند. در این دستگاه یک اره ی اصلی وجود دارد اما در بعضی دستگاه ها نیز دو اره وجود دارد که یکی از آن ها برای نمره دهی استفاده می شود.

دستگاه اره دورکن

دستگاه اره دورکن یک نوع از اره های میزی است که در نجاری و برای چوب استفاده می شود که به صورت الکتریکی کار می کند و برای جدا جدا کردن قسمت های چوب استفاده می شود. دستگاه اره دورکن می تواند افقی یا عمودی باشد.

تفاوت اره های عمودی و افقی

معمولا اره های عمودی فضای کمتری را اشغال می کنند. اره های افقی چون بزرگ تر هستند دارای کشو نیز هستند که چوب را به سمت اره هل می دهد، البته اره هایی که کشو نیز ندارند هم این کار را به خوبی انجام می دهند اما در آن دستگاه ها هل دادن چوب توسط یک فرد انجام می شود. این دستگاه شامل یک میز، موتور و خط کش می شود.

دستگاه دارای اره گردی است که به صورت مستقیم با موتور الکتریکی کار می کند یا به صورت غیر مستقیم توسط دنده ها کنترل می شود. اره ی دستگاه بر روی دستگاه نصب گردیده تا برش راحت تر انجام شود. عمق برش ایجاد شده در صورت تغییر بالا بودن یا پایین بودنِ اره متفاوت خواهد بود. هر چقدر اره در محل بالاتری قرار بگیرد عمق بیشتری را بر روی چوب به وجود می آورد.

زاویه اره دورکن

زاویه اره طوری می تواند تنظیم شود تا برش های مورب نیز ایجاد کند. اره هایی با مدل قدیمی تر، موتور و تیغه ی ثابتی داشتند که برای ایجاد برش ها و زاویه ها نیاز بود خود میز را جا به جا کنند. دستگاه اره دورکن با استفاده از خط کش اندازه ای که چوب قرار است برش بخورد را تعیین می کند. دستگاه اره دورکن می تواند یک اره ی اصلی داشته باشد و در کنار آن می تواند یک تیغه ی نمره دهی نیز داشته باشد.

تیغه نمره دهی در اره دورکن

تیغه ی نمره دهی برای ایجاد شیار روی چوب استفاده می شود. استفاده از این تیغه در برش های ورقه ورقه کاربرد بسیاری دارد که مانع از دو تیکه شدن می شود. هنگامی که اره ی اصلی برش انجام نمی دهد، تیغه ی نمره دهی در جهت معکوس برای برش دادن چرخش می کند.

 

دستگاه اره دورکن عمودی از نظر هزینه به پر هزینه و کم هزینه تقسیم می شود. هر دو نسخه دارای اره ای هستند که می تواند چوب را برش میانی دهد. برای سایر برش ها مدل کم هزینه اره ثابت استفاده می شود اما در مدلی که هزینه بیشتری دارد اره می تواند روی چوب حرکت کند.

قبل از اختراع دستگاه اره دورکن

دستگاه اره دورکن از اختراعات جدید است که می توان گفت نتایج تغییراتی است که در اره های میزی به وجود آمده است. در سال 1906 اره ی میزی توسط ویلهم آلتندورف اختراع شد. بعد از این اختراع استاندارد هایی جدیدی برای کار های چوب بری ایجاد شده که تفاوت قابل ملاحظه ای در مقایسه با دستگاه های قدیمی تر داشت.

تا قبل از این اختراع، دستگاه های قدیمی تر هیچ سیستمی برای برش های لبه ای نداشتند. برای اینکه برش های لبه ای ایجاد کنند به صورت باید آن قسمت ها را مورد برش دهی قرار می دادند. دستگاه های جدید این امکان را ایجاد کرده اند که چوب را بتوان مستقیما توسط اره برش زد. به همین دلیل برش دهی ها سریع تر، دقیق تر و پر بازده تر شده است.

دستگاه اره دورکن یا اره میزی توسط کسب و کار هایی که کابینت تولید می کنند استفاده می شوند. به وسیله دستگاه اره دورکن می توانند برش های پنل، پروفایل، چوب های جامد، تخته های سه لایی، ام دی اف، برش های ورقه ورقه، ورق های پلاستیکی و ورق های ملامین را انجام دهند. بعضی از دستگاه های اره دورکن توسط کامپیوتر هم می توانند کنترل شوند که به صورت اتوماتیک تیغ و اره ی دستگاه را حرکت می دهند.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : دستگاه اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 135 تاريخ : شنبه 31 فروردين 1398 ساعت: 14:42

اره دورکن کارکرده در بازار در ابعاد، کیفیت و قیمت های متفاوتی وجود دارد. طبیعتاً کسی که به دنبال خرید اره دورکن کارکرده است، باید تا حدودی با مشخصات و کارکردهای دستگاه اره دورکن آشنا باشد. از این رو باید مشخصات یک اره دورکن کارکرده استاندارد را بداند، تا بتواند بهترین را انتخاب کند.

در این مطلب سعی داریم با توجه به عنوان، خرید اره دورکن کارکرده، مهمترین و مرتبط ترین مباحث مربوط به اره دورکن کارکرده را به ترتیب زیر در ادامه تشریح می نماییم.

  • اره دورکن استاندارد کارکرده
  • مشخصات اره دورکن کارکرده

اره دورکن استاندارد کارکرده

اره دورکن در بازار هم به صورت اره دورکن کارکرده و هم به صورت اره دورکن نو موجود می باشد. برای افرادی که قصد دارند از اره دورکن کارکرده استفاده کنند، باید هنگام خرید به قابلیت های اره دورکن استاندارد توجه داشته باشد تا بهترین دستگاه اره دورکن را خریداری نمایند.

مراحل خرید یک اره دورکن استاندارد با قابلیت ها و محدودیت های آن در نظر گرفته می شود. توجه به مواردی نظیر، میز برش مناسب، بیشترین ارتفاع برش، کورس گونیای پشت و جلوی دستگاه، تیغه، امکانات خط زنی دستگاه، موتور دستگاه، یونیت برش، قدرت و سرعت دستگاه، می تواند در انتخاب و خرید اره دورکن کارکرده استاندارد مؤثر باشد.

مشخصات اره دورکن کارکرده

برای اره دورکن کارکرده باید مشخصاتی از نظر کارایی و ظاهری مد نظر قرار داد تا بتوان در خرید این دستگاه با دقت و آگاهی لازم، انتخابی مناسب و خریدی مقرون به صرفه داشت.

مشخصات یک اره دورکن کارکرده با توجه به نیاز متقاضی باید در نظر گرفته شود؛ برخی اره دورکن را برای کارگاهی سبک و سیار نیاز دارند؛ و برخی برای کارهای کارگاهی و برش کاری در ابعاد بزرگتر؛ بنابراین با توجه به نیاز و درخواست متقاضی و تعیین رنج قیمت که متقاضی می خواهد برای اره دورکن کارکرده هزینه نماید، می توان مشخصات اره دورکن کارکرده را به شرح زیر در نظر گرفت.

  • حداقل عرض ریلی دستگاه اره دورکن (در عرض 40 سانتیمتر به بالا باشد).
  • دارای سیستم ریلی یا ریلی- واگنی برای سهولت کار باشد.

توان موتور دستگاه

توان موتور دستگاه از مهم ترین مشخصات خواهد بود؛ و هر چه قوی تر باشد، کارایی بیشتر و توانی برش کاری بالاتری خواهد داشت. توان موتور باید از 5 اسب بخار بالاتر باشد و داشتن توان 7 اسب بخار، استاندارد خواهد بود.

  • تنظیمات زاویه ای دستگاه که می تواند دستی و اتومات باشد. نوع اتومات آن برای دقت و بالا بردن سرعت کار بسیار بهتر است.

دستگاه بدون کمترین افت توان یا گشتاور باشد.

مدل های دستگاه

مدل های مختلف دستگاه و توجه به مدل و برند دستگاه، می تواند در قیمت و انتخاب دستگاه مورد توجه قرار داد؛ مثلاً در برخی مدل های چینی، این دستگاه ها اگرچه ارزان می باشند، اما کارایی لازم را ندارند.

  • سیستم مکنده قوی با اتصالات زیر میزی و پوشش ایمنی دستگاه باید مورد توجه قرار داده شود.
  • ملزومات برقی و درجه ولتاژ دستگاه.
  • میزان سر و صدای دستگاه با کمترین حد 79.2 و بیشترین حد 88.2 باید در نظر گرفته شود.

نوع و جنس اره دورکن

نوع، جنس، تعداد دندانه های تیغه یا اره از مهمترین مشخصات اره دورکن کارکرده است؛ که باید در نظر گرفت. مثلا تیغه hss از تیغه های با آلیاژی از جنس فولاد و دندانه های زیاد است که می تواند مورد توجه باشد.

  • دارا بودن محافظ ایمنی دستگاه از دیگر مواردی است که می تواند مؤثر باشد.
  • ارتفاع اره باید طبق استاندارد باشد؛ تا دقیق کار برش را انجام دهد.
  • جنس ریل دستگاه از نوع آلومینیومی از سوپر آلیاژی است که هم سبک و هم ماندگار است.

سال تولید دستگاه

سال ساخت دستگاه اره دورکن، هر قدر کمتر باشد، نشانه نو بودن و استهلاک کمتر دستگاه است؛ و خرید این دستگاه اره دورکن کارکرده، می تواند از جهت اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد.

  • سلامت تجهیزات و امکانات دستگاه با مدل های متنوع باید به دقت بررسی شود.
  • رنج قیمت خرید اره دورکن کارکرده می تواند به توجه به دستگاه متنوع باشد.
  • حداکثر قطر تیغه اصلی 350 میلی متر باشد و حداکثر قطر تیغه خط زن، 120 میلی متر باشد.

از نظر ضخامت برش، ارزیابی شود. استاندارد ضخامت برش 80 میلی متر است.

سرعت چرخش از مهمترین مواردی است که در خرید اره دورکن کارکرده باید مورد توجه قرار داد. سرعت 7000 دور در دقیقه، می تواند سرعتی استاندارد محسوب شود.

وزن دستگاه نیز با توجه به اندازه و تجهیزات می تواند متنوع باشد و این با توجه به درخواست متقاضی و میزان فضای تعبیه شده برای دستگاه در نظر گرفته می شود.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : اره دورکن کارکرده, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 130 تاريخ : شنبه 31 فروردين 1398 ساعت: 14:30

اره دورکن ام دی اف، از جدیدترین نمونه های ماشین برش می باشد. در این مقاله قصد داریم با دستگاه اره دورکن آشنا شویم با توجه به توضیح درمورد اره دورکن های نوین چوب امروز قصد داریم با اره دورکن ها  برای برش ام دی اف و مدل های آن آشنا شویم.

اره دورکن ام دی اف

در ادامه مقاله قبل در خصوص معرفی اره دورکن که در آن ها مطالبی درمورد اره دورکن که کلا چیست چه کارایی دارد چند نوع هست و چه برند هایی دارد چه کارایی دارد و چه ویژگی هایی باید یک دستگاه اره دورکن داشته باشد تا برای کار ما مفید باشد همچنین با برند نوین چوب که سازنده آن کشور چین میباشد و دستگاه های مناسبی تولید میکند آشنا شدیم.

به بررسی ویژگی ها و خصوصیات یکی از مدل های آن پرداختیم  و تا حدودی با ویژگی هایش بیشتر آشنا شدیم  در ادامه با این مقاله میخواهیم یکی دیگر از دستگاه های اره دورکن که برای برش ام دی اف است را به شما معرفی کنیم تا با کارایی و برخی از ویژگی های آن آشنا شویم.

آشنایی با اره دورکن ام دی اف بر

دستگاه اره دورکن ام دی اف از جدید ترین نمونه های ماشین های برش میباشد و برای برش ورق های ام دی اف استفاده می گردد این دستگاه  ها مانند دیگر اره دورکن ها شامل دستگاه های اتوماتیک و دستی می باشند  که برای برش چوب و ام دی اف می توان از تیغه های مخصوص استفاده کرد.

بسیاری از کارخانه ها در صنایع چوب از این دستگاه ها برای برش چوب ، تخته و....استفاده می کنند اگر شما قصد راه اندازی خط تولید کابینت  و ام دی اف را دارید وجود یکی از این دستگاه ها برای کارگاه های شما ضروری و حیاتی می باشد.

ویژگی های اره دورکن ام دی اف

اگر برای خرید اره دورکن ام دی اف قصد ندارید مدل اروپایی آن را خریداری کنید و هزینه کمتری در نظر گرفتید می توانید از مدل های چینی موجود آن در بازار خرید کنید این مدل ها هم به صورت نو و هم دست دوم در بازار موجود می باشد.

ولی برای اینکه خرید خوبی داشته باشید  باید در هنگام خرید اره دورکن ام دی اف نکاتی را در نظر بگیرید ابتدا  نیاز ها و انتظارات خود از دستگاه را مشخص کرده و در هنگام خرید به اطلاعات دستگاه که در برگه اطلاعات و دفترچه محصول می باشد.

دقت کنید و باهم تطبیق دهید این اطلاعات شامل مدل دستگاه ، قدرت موتور اصلی و خط زن دستگاه ، حداکثر سرعت اره اصلی و قطر آن ، سرعت اره خط زن و قطر اره خط زن  چک گردد. سپس چون این دستگاه ها گرد و خاک زیادی دارند دقت کنید که دستگاه دارای هود  باشد تا در حین کار با مشکل گرد و خاک روبرو نگردید.

ویژگی های دستگاه چینی اره دورکن

پس از برررسی نکات بالا باید ویژگی های دیگر دستگاه که مربوط به دستگاه های چینی می باشد را بررسی کنید تا نوع با کیفیت و مرغوب محصول را خریداری نمایید برای فهمیدن مرغوبیت دستگاه اره دورکن ام دی اف کافی است به قطعات و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی دستگاه دقت کرده و آن ها را بررسی کنید.

برای این کار می توانید از کارشناسان موجود کمک بگیرید یا از فردی که از این دستگاه ها استفاده میکند اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قطعات دستگاه حتما در بازار موجود باشد تا در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه به راحتی این کار را انجام دهید و قطعه مورد نظر را پیدا کنید.

نکات مهم برای خرید اره دورکن

دقت کنید که دستگاه انتخابی شما دارای پشتیبانی مناسبی در داخل از کشور باشد امروز یکی از اصلی ترین ملاک های خرید دستگاه یا هر قطعه الکترونیکی داشتن پشتیبان مناسب می باشد.

در آخر سعی کنید اگر دستگاهی چینی برای شروع کار خود خریداری میکنید از مرغوب ترین نمونه موجود در بازار خرید نمایید تا از لحاظ فنی و کارایی محصول دلگرم بوده و پس از خرید دچار مشکلات ناشی از عدم کارکرد و یا تقلبی بودن دستگاه نگردید و حداقل امکان سعی کنید حتما از مراکزی خرید کنید که معتبر بوده و مورد اعتماد خریداران بزرگ و کارخانه های مطرح می باشند.

امیدواریم که مطالبی که در این مقاله آمده  شما را برای خرید دستگاه اره دورکن ام دی اف، چینی و یا هر اره دورکن نو یا دست دوم کمک کرده باشد و قدمی هرچند ناچیز در راستای کمک به خرید شما برداشته باشیم.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : اره دورکن ام دی اف, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 163 تاريخ : شنبه 31 فروردين 1398 ساعت: 14:15

ایمنی در اره دورکن بسیار اهمیت دارد. در قسمت های قبلی با اره دور کن و شرکت های سازنده اره دور کن آشنا شدیم. مدل های آن را بررسی کردیم و به بررسی  ویژگی ها و وضعیت های موجود پرداختیم و در این مقاله نکاتی برای جلوگیری از خطرات و ایمنی در اره دورکن گفته شده.

نکات مهم در حین استفاده از اره دورکن

در قسمت های قبلی با شرکت های سازنده اره دور کن آشنا شدیم مدل های متفاوت آن را بررسی کردیم و به بررسی ویژگی ها و وضعیت های موجود پرداختیم. آموختیم که یک دستگاه را در هنگام خرید از چه لحاظ بررسی کنیم و چه معیارهایی را ملاک خرید خود قرار دهیم.

با چند نمونه از اره دور کن های مرغوب و شرکت های سازنده آن ها از جمله ایران ، ایتالیا ، اتریش  و چین آشنا شده ویژگی های آن ها را بررسی کردیم و نمونه ای هر چند کوتاه از تولیدات این شرکت ها را بررسی کردیم و با آن ها آشنا شدیم با وجود اینکه تمامی اره دور کن ها مطابق با استانداردهای دنیا ساخته میشوند و امنیت در آن ها به حد بالا رعایت میشود ولی به نکاتی در حین استفاده و راه اندازی اره دور کن باید دقت نمود.

ایمنی در اره دور کن

مهمترین نکته ایمنی کار با اره دور کن اپراتور یا کاربر دستگاه میباشد این فرد باید یا قبلا آموزش دیده باشد و با دستگاه های این چنینی کار کرده باشد با تحت آموزش قرار بگیرد و آشنایی نسبی نسبت به دستگاه پیدا کند تا بتواند دستگاه خریداری شده را با توجه به رعایت موارد ایمنی در هر مورد نصب و راه اندازی کرده و همچنین به تمامی موارد ایمنی در اره دورکن در حین انجام کار با دستگاه آشنا بوده تا دچار مشکل و سانحه در حین انجام کار نگردد.

برای ایمنی در اره دورکن سعی کنید پوشش ایمنی مشابه با رویه دستگاه برای پوشش قسمت تیغه اره تهیه کنید که هم برای زاویه نود درجه و هم برای زاویه چهل و پنج درجه مناسب باشد بیشتر تولید کنند گان اره دور کن این مورد را در آپشن های تولیدی دستگاه اره دور کن خود قرار داده اند.

رعایت نکات ایمنی

حداقل امکان برای رعایت ایمنی در اره دورکن سعی کنید از دستگاهی استفاده کنید که صفحه ی کنترل برش طولی آن که صفحه ای تعدیل کننده می باشد قابلیت به عقب کشیدن و یا تعویض با صفحه کنترل کم هدایت تر را دارا باشد.

هنگامی که درب های روی دستگاه باز میباشد از روشن کردن دستگاه خودداری نمایید و اگر در هنگام برش درب روی سطح میز باز شد دستگاه را سریع خاموش کنید.

در دستگاه هایی که مجهز به ترمز الکترومغناطیسی با استانداردهای ce میباشند در هنگام قطع برش در عرض ده ثانیه تیغه اره آن ها متوقف میشوند پس این مورد که دستگاه  اره دور کن دارای ترمز الکترومغناطیسی با استاندارد ceباشد را ملاک و معیار خرید خود برای حفظ بیشتر ایمنی قرار دهید

تنها در موارد خاص و با احتیاط مثل زمانی که تخته ها بزرگ هستند روکش محافظ دستگاه اره دور کن را از آن جدا کرده و پس از اتمام برش دوباره آن را سرجای خود قرار دهید.

خطرات ممکن در حین کار با اره دور کن

با وجود اینکه در ساخت اره دور کن ها ایمنی تا حد بالا رعایت شده است اما در مواردی نیز برخی اتفاقات ناگهانی منجر به حادثه می گردند که بد نیست با چنین اتفاقاتی آشنا شوید و سعی کنید از پیش آمدن چنین حادثه هایی که ممکن است خطرات جانی داشته باشد جلوگیری کنید و ایمنی در اره دورکن را رعایت کنید.

لمس تیغه اره اصلی و تیغه اره شیاردار در ناحیه برش

حین حرکت میز دور کن به عقب و جلو لمس تیغه اره از زیر صفحه ممکن است در حین انجام عمل برش قطعه ای از چوب به عقب بازگردد یا پرتاب شود و یا تیغه دستگاه بشکند یا پرتاب گردد.

مواد خرد شده به صورت دستی یا میز که با روشن شدن موتور حرکت می کند.

مشکلات متعدد در حین کار

وقتی برق قطع شود ممکن است با قسمتی در دستگاه مواجه شوید که به برق وصل است

شنیدن طولانی مدت صدای دستگاه اره دور کن بدون محافظ گوش

وقتی چگونگی کار و نگهداری از اره دور کن و پنجره را تنظیم می کنید باید توجه زیادی به جلوگیری از قرار گرفتن یا قراردادن افراد در معرض چنین خطراتی گردید زیرا منجر به آسیب هایی جدی به فرد و دستگاه می گردند.

دستگاه اره دور کن با وجود اینکه کار برش را آسان کرده است ولی اگر در حین استفاده از دستگاه نکات ایمنی را رعایت نکنید یا فاصله خود با دستگاه رو حفظ نکنید ممکن است در معرض خطراتی جدی قرار بگیرید.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : ایمنی در اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 149 تاريخ : شنبه 31 فروردين 1398 ساعت: 14:08

اره دورکن کوچک نمونه ای از اره های دورکن می باشد که به سبب  سایز کوچک، توان و وزن کمتر، به این نام خوانده می شود. این اره نسبت به اره دورکن های دیگر هر چند قابلیت های کمتری دارد، اما در انجام برخی از کارها، توانایی های منحصر به فردی نیز دارد.

در این مطلب سعی داریم به منظور معرفی ماشین اره دورکن کوچک، از مهم ترین و مرتبط ترین مباحث مربوط به این ماشین با توجه به عناوین زیر بپردازیم.

  • طبقه بندی اره دورکن از نظر اندازه
  • کاربرد اره دورکن کوچک
  • مدل و مشخصات اره دورکن

طبقه بندی اره دورکن از نظر اندازه

ماشین اره دورکن را علاوه بر تقسیم بندی به اره دورکن اتومات و اره دورکن دستی، می توان از نظر اندازه دستگاه، به اره دورکن کوچک، اره دورکن متوسط و اره دورکن بزرگ، طبقه بندی کرد.

اره دورکن کوچک از نمونه های دستگاه های اره دورکن است که به دلیل اندازه کم و اشغال فضای کمتر، در دسته اره دورکن های کوچک قرار می گیرد. اره دورکن کوچک را به عنوان اره میزی نیز می شناسند و برای برش کاری انواع ورقه های چوبی با ضخامت های مختلف، مورد استفاده قرار می دهند.

تنظیمات اره دورکن کوچک

در مدل های اولیه اره دورکن کوچک، بیشتر تنظیمات به صورت دستی یا نیمه اتومات بوده است؛ ولی امروزه این دستگاه به صورت تمام اتومات و به شکل پیشرفته ای در خدمت کارگاه های کوچک و بزرگ صنایع چوبی می باشد. البته مدل های متنوع این دستگاه به صورت خیلی کوچک نیز در بازار موجود است؛ یعنی به صورت سیار که بسیار سبک و قابل حمل می باشد.

کاربرد اره دورکن کوچک

کاربرد اره دورکن کوچک برای برش کاری ورقه هایی که از نظر اندازه کوچکتر هستند، مناسب است؛ اما به طور کلی کاربرد های اره دورکن کوچک عبارتند از:

  • برش انواع فیبر های نجاری
  • برش انواع ورقه نئوپان
  • برش تخته های دولایه و سه لایه
  • برش ورقه های چوبی با ضخامت مختلف
  • برش صفحات کابینت

مدل  و مشخصات اره دورکن کوچک

مدل اره دورکن کوچک با توجه به اندازه میز و تیغه می تواند سایز بندی شود و در انواع مختلفی با مشخصات متنوعی مورد استفاده قرار گیرد؛ در ادامه برای آگاهی بیشتر، به بررسی چند مدل از اره دورکن کوچک همراه با ذکر مشخصات می پردازیم:

ماشین اره دورکن کوچک مدل MJ6118TZ

این ماشین دارای میز برش کوچک با وزن 500 کیلو گرم  است و دارای توان موتور یک اسب بخار، مجهز به ریل ساچمه ای، سرعت 4000 تا 6000 دو در دقیقه، قطر تیغه 120 میلی متر، قابلیت زاویه 0 تا 45 درجه ای و مناسب برای برش های سایز کوچک می باشد.

ماشین اره دورکن کوچک مدل MJ6132TY

دارای میز برش کوچک، با وزن 700 کیلوگرم است، توان موتور یک اسب بخار، مجهز به ریل واگنی، سرعت 4000 تا 6000 دور در دقیقه، قطر تیغه 120 میلی متر، مجهز به نمایشگر دیجیتال، قابلیت زاویه 0 تا 45 درجه ای، تنظیمات دستی اره، مناسب برای برش های ورقه ام دی اف و بسیار پر فروش، از مشخصات اصلی این مدل می باشد.

ماشین اره دورکن کوچک مدل MJ6130TZ

دارای میز برش کوچک با ریل ساچمه ای به طول 3000 میلی متر و وزن 625 کیلو گرم  است؛ و دارای توان موتور یک اسب بخار، سرعت 4000 تا 6000 دور در دقیقه، حداکثر قطر تیغه 120 میلی متر تا 300 میلی متر، مجهز به نمایشگر دیجیتال، قابلیت زاویه 0 تا 45 درجه ای و مناسب برای برش های ورقه ام دی اف و نئوپان می باشد.

ماشین اره دورکن کوچک مدل MJ1132C

این ماشین نمونه ای از اره دورکن پایون می باشد که سرعت تیغه اصلی آن 4100 تا 5600 دور در دقیقه است  و سرعت تیغه خط زن 1000 دور در دقیقه می باشد. قابلیت برش زاویه 45 تا 90 درجه ای، توان یک اسب بخار، وزن 820 کیلوگرم و مناسب برای برش های 55 تا 70 میلی متر، از دیگر مشخصات این مدل می باشد.

ماشین اره دورکن کوچک مدل PS3200

این ماشین نمونه ای از اره دورکن پایون می باشد؛ که سرعت سه دور تیغه اصلی 3000، 4000 و 5000 دور در دقیقه است و سرعت تیغه خط زن آن 1000 دور در دقیقه می باشد. مجهز به گونیای تلسکوپی پیشرفته و گونیای پشت اره با دقت بالا،  قابلیت برش زاویه 45 تا 90 درجه ای، توان یک اسب بخار، وزن 1200 کیلوگرم و مناسب برای برش های 55 تا 70 میلی متر می باشد.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : اره دورکن کوچک, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 149 تاريخ : شنبه 31 فروردين 1398 ساعت: 13:59

اره دورکن فلدر یکی از برندهای مطرح در اره دورکن می باشد. در مقاله های قبلی تا حدودی با دستگاه اره دور کن آشنا شدیم. ویژگی های لازمه برای خرید یک دستگاه اره دور کن را شناختیم و بررسی کردیم در ادامه به بررسی دیگر جزئیات این دستگاه و اره دورکن فلدر می پردازیم.

آشنایی با اره دورکن

در مقاله های قبل تا حدودی با دستگاه اره دورکن آشنا شدیم. ویژگی ها ، قسمت های اصلی موتور، قدرت ، مکش، هود، زاویه برش و....را بررسی کردیم. به خوبی متوجه شدیم چه اره دورکن ها برای برش چوب و چه مورد استفاده برای برش ام دی اف دو دسته کلی اتوماتیک و دستی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد.

انواع اره دورکن

با اره دورکن های ریلی ، واگنی ، و حتی ایکس رول x-roll  آشنا شدیم طول عمر هر کدام را شناختیم و با برند نوین چوب نیز آشنا شدیم ویژگی های یکی از محصولات آن  را بررسی  کردیم.

همچنین بررسی کردیم و آموختیم که در هنگام خرید محصولات چینی چه معیارهایی را ملاک خرید قرار دهیم تا در حین کار دچار مشکل نشویم در ادامه در مقاله روبرو قصد معرفی برندهای سازنده اره دور کن را معرفی کنیم و با ویژگی محصولات آن آشنا شویم اولین برندی که قصد معرفی آن را داریم فلدر می باشد.

اره دورکن فلدر

فلدر شرکت اتریشی می باشد که دستگاه های الکترونیکی تولید می کند یکی از این دستگاه ها اره دورکن فلدر می باشد که در نوع خود در جهان بی نظیر و عاری از هرگونه عیب و ایراد می باشند و سعی کرده ایراد های وارد شده در دیگر دستگاه ها را با گروه کارشناسی و مهندسی حل و فصل کند.

یکی از دستگاه های تولید شده توسط این شرکت اره دورکن فلدر مدل k940x-motion می باشد که در نوع خود دستگاهی بی نظیر و عالی در نوع خود و مدل خود می باشد. از ویژگی های این دستگاه میتوان پشتیبانی این دستگاه از تیغه اره تا قطر چهل سانتی متر را نام برد ،ریل آن از نوع ایکس رولx-roll  می باشد و شرکت فلدر این مدل دستگاه را ده سال گارانتی کرده و خدمات پشتیبانی می دهد یعنی شما تا ده سال از بابت خدمات پس از فروش دستگاه آسوده خاطر خواهید بود.

 

ویژگی های اره دورکن فلدر

از دیگر ویژگی های اره دورکن فلدر می توان قیمت مناسب این محصول نسبت به کارایی و عملکرد حرفه ای که در حین انجام کار دارد نام برد البته نباید فراموش کنیم که قیمت تمامی محصولات وارداتی بسته به قیمت ارز می باشد. این مدل دستگاه اره دورکن برای ساعت های طولانی به راحتی کار کرده و دچار مشکل نمی گردد پس می توانید ساعت ها در طول روز از آن استفاده نمایید.

اره دورکن فلدر دارای استانداردهای روز و منحصر به فرد جهانی می باشد و آن را در نوع خود بی نظیر ساخته است برق ورودی برای کارگاه های سه فاز برای دستگاه چهارصد ولت سه فاز می باشد و برای کارگاه های با برق تک فاز دویست و سی ولت پس با برق رودی و انرژی لازمه برای راه اندازی دستگاه مشکلی با تک فاز و سه فاز نخواهید داشت.

مشخصات اره دورکن فلدر

این مدل دستگاه اره دور کن کاملا مهندسی ساخته شده و مناسب برای افرادی است که به کار مهندسی و دقیق بسیار علاقه دارند همچنین تنظیمات دیگر دستگاه راحت و آسوده بوده و به آسانی قابل انجام می باشند.

با توجه به این ویژگی ها و آپشن های منحصر به فرد دیگری که این دستگاه دارد اگر شما با پرداخت مبلغی بیشتر یک دستگاه اره دور کن فلدر اتریشی تهیه کنید اولا که تا ده سال ضمانت خرید انجام شده را دارید دوما از لحاظ مالی ضرر نکرده اید چون ماشینی مطابق با استاندارد روز دنیا خریداری نموده اید که مهندسین آن شرکت در طول شبانه درصدد رفع نواقص احتمالی دستگاه های خود میباشند.

همچنین دستگاهی مطابق با استاندارد جهانی متناسب با نیاز و کارایی خود را خریداری کرده اید. امیدوارم  که با توجه به متن بالا با یکی از برند های تولید کننده اره دور کن آشنا شده باشید و در هنگام خرید آن را مد نظر قرار دهید.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : اره دورکن فلدر, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 152 تاريخ : شنبه 31 فروردين 1398 ساعت: 13:53

اره دورکن ایتالیایی، دستگاهی است که در صنایع چوب و کارخانجات بزرگ برای برش چوب ، ام دی اف و....با ابعاد و قطعات بزرگ استفاده میگردد. وجود این دستگاه خطای برش را تا حدودی کاهش داده است. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با اره دورکن ایتالیایی گفته شده.

دستگاه اره دورکن

اره دورکن دستگاهی است که در صنایع چوب و کارخانجات بزرگ برای برش چوب ، ام دی اف و.... با قطعات و ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. وجود این دستگاه خطای اندازه گیری در هنگام برش را کاهش داده و وجودش در صنایع چوب ، کابینت سازی و هر صنعتی که نیاز به برش چوب داشته باشد حیاتی می باشد. به طور خلاصه می توان گفت ارزان ترین اره دورکن ها اره دورکن های چینی می باشد که در مقالات قبلی به آن ها اشاره کردیم.

علاوه بر آن متناسب با هزینه کارایی و ویژگی های مورد نیاز می توان اره دورکن مناسبی تهیه کرد که در هنگام خرید خدمات پس از فروش و گارانتی نیز داشته باشد. با اره دورکن های نوین چوب و فلدر آشنا شدیم.

به فراخور مقاله  و مجال صحبت با ویژگی ها کارایی ها ی آن ها و همچنین از هر برند با یک مدل از اره دورکن های تولید شده توسط این دو برند آشنا شدیم و کارایی ها و ویژگی های یک مدل از دستگاه  های تولید شده را بررسی کردیم اکنون و در ادامه مقاله قبل به بررسی اره دورکن ایتالیایی می پردازیم و آن را با توجه به ویژگی هایش معرفی خواهیم کرد.

اره دورکن ایتالیایی

یکی از اره دورکن های خوبی که می توان در صنایع چوب نام برد اره دورکن ایتالیایی است که سال هاست در صنعت چوب و برش جهان  از آن ها استفاده می شود و کار برش چوب ام دی اف و دیگر مشتقات چوب با ابعاد بالا را راحت کرده است. اره دورکن ایتالیایی با کیفیت ها و برند های مرغوب و عالی در بازار موجود می باشند که میتوان از گریگگو GRiggio واس سی ام   scm group  نام برد.

تفاوت اره دورکن ساده و اتوماتیک

محصولات و اره دورکن ایتالیایی را علاوه بر خرید  حضوری از سایت های اینترنتی نیز تهیه کنید. اره دورکن ایتالیایی همانند دیگر اره دورکن ها به صورت کلی به دو دسته ساده (دستی) و مکانیکی(اتوماتیک) تقسیم می گردند و همانطور که در مباحث قبل گفتیم اره دورکن دستی به وسیله دست تنظیم می شود زاویه برش ارتفاع و.... همه به وسیله دست تنظیم می گردد.

ولی در اره دورکن های اتوماتیک ایتالیایی تنظیمات به وسیله صفحه لمسی دستگاه انجام می گردد و برای راه اندازی آن نیاز به آموزش و تبحر خاصی ندارید و از روی دفترچه راهنمای آن به آسانی می توانید تنظیمات لازمه را انجام دهید.

انواع اره دورکن

با توجه به حرکت بر سطح چوب نیز این دستگاه ها به سه دسته ریلی ، واگنی و لوکوموتیوی موجود میباشند که درمورد هر کدام و طول عمرشان در قسمت های قبلی مقاله اشاره کردیم و توضیحاتی ارائه دادیم. تقریبا تمامی اره دورکن ها و بالطبع اره دورکن ایتالیایی، بر اساس همین پارامترهای موجود  ساخته میگردند که با پیشرفت علم و روز افزون مهندسی ایرادات آن رفع شده و کارایی و کیفیت بیشتری نسبت به سایر محصولات پیدا میکنند.

از دیر باز اره دورکن ایتالیایی و برند های ایتالیایی از بهترین تولید کنند گان این صنعت بوده و دستگاه های تولیدی این شرکت ها با کارایی بسیار بالا گویا و معرف شرکت خود می باشند کما اینکه قیمت این محصولات با توجه به قیمت ارز گذاشته  می شود و در اختیار ما قرار میگیرد ولی نسبت به کارایی کیفیت و خدمات پس از فروش آن ها قیمت مناسب و در خوری دارند.

خرید اینترنتی محصولات اره دورکن

البته خرید محصولات این چنینی به صورت اینترنتی که در زمان و وقت  شما صرفه جویی می کند به صرفه تر بوده و خریدی آسان را برای شما فراهم میکند. همچنین در فروشگاه های اینترنتی می توانید براحتی مدل ها و قیمت ها و کارایی ها را باهم مقایسه کنید و خرید مناسب تری انجام دهید.

امیدواریم که توانسته باشیم اره دورکن های مناسبی به همراه برندهای آن ها را به شما معرفی کرده و شما را با کارایی و کیفیت و ویژگی های این محصولات آشنا کنیم.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : اره دورکن ایتالیایی, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 138 تاريخ : شنبه 31 فروردين 1398 ساعت: 13:34

معرفی دستگاه اره دورکن و اجزای آن را در این مقاله بررسی کرده ایم. صنعت نجاری نیز مانند تمام صنایع، در دهه های اخیر پیشرفت های شگفت انگیزی داشته است. دستگاه اره دورکن یکی از این ابزارهاست که وظیفه آن ایجاد برش در قطعات چوب در اندازه های دقیق و ابعاد گوناگون می باشد. این دستگاه دارای اجزایی می باشد که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند.

 

در این مقاله سعی داریم با توجه به عنوان موضوع، آشنایی با دستگاه اره دور کن، به مهمترین  مباحثی که به موضوع مورد اشاره مرتبط می باشند، بپردازیم. از جمله این مباحث عبارتند از:

  • معرفی دستگاه اره دورکن
  • معرفی اجزای دستگاه اره دورکن

کاربردهای متنوع صنایع چوب

صنایع چوب در اشکال و کاربردهای متنوع از قبیل، تهیه مبلمان، معماری داخلی، مسکونی، تجاری و در کل برای دکوراسیون و طرح های دیزاین کلاسیک و مدرن بسیار پرکاربرد می باشند. برای استفاده از چوب در مصارف مختلف نیاز است کارهای برش کاری و قطعه بندی در سایزها و زوایای مختلف صورت گیرد؛ از این رو امروزه استفاده از ماشین آلات اتوماتیک در صنعت چوب، کاربردی چشمگیر دارد؛ از جمله این دستگاه ها، دستگاه اره دور کن می باشد.

 

معرفی دستگاه اره دورکن

معرفی دستگاه اره دورکن، که یک دستگاه تراش کاری است که در چوب و صنایع چوبی بسیار پرکاربرد است. منظور از اره، همان تیغ تیزی است که کار اصلی برش را انجام می دهد. از پرکاربرد ترین ماشین آلات در صنایع چوبی که می تواند سرعت و راحتی برش کاری چوبی را به حداکثر برساند، دستگاه اره دورکن است. این دستگاه در انواع مختلفی در بازار وجود دارند و ساده ترین آنها، دستگاه اره دورکن ساده و خط زن دار است.

برش با اره دورکن

دستگاه اره دورکن به صورت تمام اتوماتیک یا دستی، توسط اپراتور برش های مختلف در اندازه های متنوعی را بر قطعات چوبی انجام می دهد. این برش ها بیشتر به صورت تک ورق می باشد و اپراتور با قرارگیری در پنل اپراتوری، کار خود را انجام می دهد. برش در این دستگاه در کنار دقت، نیاز به مهارت خاصی ندارد؛ به همین دلیل از پرکاربردترین دستگاه ها در بازار می باشد. اپراتور با سوار کردن الوار بر روی ریل دستگاه و با کمک گرفتن از تیغه اره، برش های خود را به طرق مختلف روی چوب و الوار ایجاد می کند.

معرفی اجزای دستگاه اره دورکن

دستگاه اره دورکن شامل اجزایی به شرح زیر می باشد: معرفی دستگاه اره دورکن

موتور اصلی دستگاه اره دور کن: موتور از اجزاء اصلی دستگاه اره دور کن است که نقش کلیدی برای تیغه اره خواهد داشت و با کمک آن، دستگاه عملیات برش را انجام می دهد.

میز پشت گونیا: این میز دقیقاً در پشت اره قرار دارد و و قسمتی از قطعه ای که قرار است برش بخورد در این قسمت واقع می شود.

گونیا جلو

گونیا جلو: گونیا در قسمت جلو یا پشت اره قرار دارد و برای اندازه گیری، قطعه ای کاربردی محسوب می شود.

ریل: در ادامه بحث معرفی دستگاه اره دورکن، ریل قسمتی از دستگاه اره دور کن است که قطعه بر آن سوار می شود و می تواند به صورت ریلی، جابجایی و حرکت قطعه را برای برش های مختلف، تسهیل نماید.

نگهدارنده: از اجزای دستگاه اره دور کن می باشد که برای حفظ ایمنی اپراتور و همچنین ثابت نگهداشتن ابزار و قطعه برشی، مورد استفاده قرار می گیرد.

میز برش

میز برش: همانطور که از اسمش پیداست، میز برش برای قطعات بزرگ می باشد؛ که کار برش را هم آسانتر و هم با دقت بیشتر، در قطعات بزرگتر با استفاده از آن انجام می گیرد.

گونیای وسط ریل: این گونیا که درست در قسمت وسط ریل واقع شده است، نقش برش کاری به صورت زاویه دار را بر روی چوب انجام می دهد. برای قسمت هایی که اشکال هندسی و مثلثی لازم باشد، از این گونیا استفاده می شود.

پنل اپراتوری: پنل کاری اپراتور می تواند تنظیمات دستگاه اره دور کن را به صورت دستی یا اتوماتیک انجام دهد.

محل اره اضافی دستگاه اره دورکن: محل قرار گیری اره های اضافی دستگاه اره دور کن می باشد.

یونیت لیزر: یونیت می تواند با انواع مختلف و به صورت اتوماتیکی و مکانیکی با استفاده از موتور، برش های بالا، پایین، زاویه ای و غیره را در ابعاد مختلف بر روی چوب ایجاد کند.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : معرفی دستگاه اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 25 فروردين 1398 ساعت: 20:03

کاربرد دستگاه اره دورکن در صنایع چوب سازی و کابینت سازی زیاد است. به صورت کلی چهار کاربرد می توان برای این اره نام برد; علامت گذاری، تاسیسات، کابینت سازی و کاربرد این اره در ساخت کمد ها و میز ها. برش های مختلفی مثل برش های لبه ای و ورقه ورقه ای می توان با استفاه از این اره به وجود آورد.

کاربرد دستگاه اره دورکن

کاربرد دستگاه اره دورکن در صنایع چوب سازی و کابینت سازی فراوان است. دستگاه اره دورکن یک نوع اره از اره های میزی است. از این دستگاه برای انجام دادن برش دادن های مختلف استفاده می شود. با اختراع اره میزی در سال 1906 ایجاد برش های جدید تر مثل برش های لبه ای سریع تر، دقیق تر و با کیفیت بالاتری انجام شد.

کارایی اره دورکن

از این اره معمولا برای برش تخته های چوبی سه لایه بیشتر استفاده می شود زیرا بریدن این تخته ها با سایر اره ها احتمال اشتباه شدن اندازه ی تخته را بالا می برد. تا قبل از اختراع اره میزی برش های لبه ای را به صورت دستی انجام می دادند که کاری بسیار زمان بر بود اما بعد از اختراع دورکن برش های لبه ای کاملا متفاوت و بهتر انجام شد.

دستگاه اره دورکن توسط کابینت ساز ها برای برش های ام دی اف، پروفایل، ورقه ورقه، ورقه های پلاستیکی و ... انجام می شود. از این اره معمولا برای برش چوب استفاده می شود اما می توان از آن برای برش ورقه های فلزی یا پلاستیکی نیز استفاده کرد. در ادامه به 4 کاربرد دستگاه اره دورکن اشاره می کنیم.

1- علامت گذاری

کمپانی هایی که نشانه یا علامت های چوبی یا ملامینی در سایز های مختلف می سازند، معمولا در کارگاه خود دستگاه اره دورکن دارند. با استفاده دستگاه اره دورکن، سازنده علامت یا نشانه می تواند ردیف های تخته های سه لایه را در اندازه های دلخواه و با ضخامت دلخواه به راحتی برش دهد و علامت یا نشانه را بسازد. دستگاه اره دورکن لبه های صافی را ایجاد می کند که انجام دادن برش را بسیار راحت تر می کند. اگر از این اره درست استفاده شود، هیچ اضافاتی به وجود نمی آورد و که باعث می شود ابزار فوق العاده کم هزینه ای باشد که جلوی سایر هزینه ها را نیز می گیرد.

2-  شرکت های تاسیساتی

بعضی از شرکت های تاسیساتی که برای سینما ها، سالن های نمایشی و دکوراسیون های تلویزیون تاسیسات ایجاد می کنند از دستگاه های اره دورکن برای ایجاد تاسیسات مورد نیاز استفاده می کنند. بسیاری از صحنه های نمایشی توسط دیوار های چوبی ساخته شده که رنگ زده شدند، این دیوار های چوبی توسط دستگاه اره دورکن ساخته شده اند.

این اره توانایی بریدن تیکه های بزرگ چوب را دارد که در نتیجه مورد استفاده چنین شرکت هایی قرار می گیرد. بعضی از این شرکت های تاسیسات که برای صحنه های نمایشی دیوار هایی می سازند که جلوه های سه بعدی داشته باشند. این شرکت ها از این اره برای ساخت این دیوار ها نیز استفاده می کنند.

3- کابینت سازی ها

در کابینت سازی گاهی اوقات کابینت هایی ساخته می شود که مناسب محل نصب خود نیستند و فضایی بیشتر را اشغال می کنند، چنین مشکلاتی به دلیل برش های نه چندان مناسب و دقیق است. دستگاه های اره دورکن می توانند چنین مشکلاتی را با استفاده از برش های دقیق مرتفع کنند زیرا این دستگاه ها برای ایجاد وسائلی که بُعد دارند بهتر هستند و یکی از دلیل های بهتر بودنشان وجود خط کش در این دستگاه ها است که می توان هر بخش از چوب را با بخش دیگر دقیق اندازه گیری کرد که کاربرد این اره را نشان می دهد.

4- کمد ها و میز ها و تخت خواب ها

یکی بودن اندازه بخش های مختلف یک وسیله مثل میز یا کمد بسیار با اهمیت است. اگر تیکه های بریده شده از سطح مورد نیاز کوچک تر باشد نشان دهنده ی این است که برش باید از اول انجام شود. برش کمد ها با وجود دستگاه های اره دورکن بسیار راحت تر است و یکی از کاربرد های این اره این است که می تواند چوب هایی با سایز ها بزرگ را نیز برش بزند.

کاربرد دیگر این اره ساخت میز های چند تیکه است که می توان سطح بالایی میز را به وسیله ی دستگاه اره دورکن ساخت. از دستگاه اره دورکن نیز برای ساخت تخت خواب های چوبی نیز می توان استفاده کرد و تیکه های چوبی تخت را به وسیله ای این اره ساخت.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : کاربرد دستگاه اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 25 فروردين 1398 ساعت: 19:55

قطعات اره دورکن، کاربردهای یکسانی دارند. دستگاه اره دور کن به عنوان دستگاهی برای زدن انواع برش در زاویه ها و ضخامت های مختلفی کاربرد دارد. این دستگاه دارای نوع اتومات و دستی می باشد اما نوع اتومات آن دارای قطعات و آپشن های بیشتری می باشد.

 

در این مقاله برای آشنایی با قطعات اره دورکن قصد داریم عناوین مرتبط زیر را به ترتیب تشریح نماییم:

  • اجزای اره دور کن
  • قطعات اره دورکن و کاربرد آنها
  • اجزای اره دورکن

اره دورکن، دستگاهی برشی می باشد که دارای کاربردهای متنوعی در صنایع چوب و مبلمان است. تنوع قطعات اره دورکن و کارایی آنها موجب شده است که این دستگاه دارای خط تولید انبوه و در عین حال متعددی از قبیل، اره دورکن ساده و اره دورکن خط زن در مدل های کوچک، بزرگ و پیشرفته باشد.

اجزای اره دورکن

اجزای اره دورکن به صورت کلی، اجزایی یکسان با کاربردهای یکسان هستند؛ هر چند تفاوت در مدل ها و نوع آنها، کارایی و قابلیت آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. نوع پیشرفته و اتومات اره دورکن، از نمونه های بارز این ماشین صنعتی است که دارای امکانات بسیار مدرنی می باشد. اجزای اره دورکن را می توان به 4 بخش کلی تقسیم نمود؛ که عبارتند از:

چارچوب اره دورکن: چارچوب یا پایه اصلی اره دورکن، از مهم ترین قسمت های این دستگاه است که باید تمامی قطعات دیگر بر آن سوار شوند.

میز برش اره دورکن

میز برش اره دورکن: میز برش، میز اصلی اره دورکن است که چوب و الوار بر روی آن برای برش قرار می گیرند.

تیغه اره دورکن: از اصلی ترین اجزای اره دورکن، تیغه اره دورکن است که با توجه به تعداد دندانه و قطر تیغه ها،  در انواع متنوعی مانند: تیغه الماسه، تیغه دندانه دار کونیکال، تیغه دندانه دار ترکیبی و غیره وجود دارد.

گونیا: برای برش کاری ها اعم از، راسته بری، برش با زاویه  45 درجه ای، برش با زاویه 90 درجه ای و برش های مثلثی کاربرد دارد. با استفاده از آن می توان انواع برش ها را بر روی چوب ایجاد نمود.

قطعات اره دورکن و کاربرد آنها

دستگاه اره دورکن را با قطعات اره دورکن می توان ارزیابی کرد؛ و این بدان معنی است که هر دستگاه اره دورکن قوی و پیشرفته ای را، با قطعات استاندارد و مجهز آن در نظر می گیرند. به طور کلی اره دورکن، دستگاهی قدرتمند است برای برش انواع ورق های چوبی که با استفاده از حرکت ریل، ورقه های چوبی به سمت اره هدایت می شوند و فرایند برش بر روی آن انجام می گردد. استهلاک ناچیز، راحتی کار با دستگاه، عملکرد سریع و دقیق دستگاه اره دورکن موجب شده است که این دستگاه به پرکاربرد ترین دستگاه های برش برای ساخت انواع مصنوعات چوبی تبدیل شود. در ادامه قطعات اره دورکن و کاربردهای آن را تشریح می نماییم.

موتور اصلی اره دورکن: اره دورکن دارای دو موتور مجزا است که یکی از موتورها، عملیات برش را انجام می دهد و موتور دیگر، عملیات خط زنی را برعهده دارد.

یونیت اره اصلی

یونیت اره اصلی: این یونیت با قابلیت حرکت در زوایای مختلف، برش هایی متنوع را بر ورق های چوبی ایجاد می کند.

یونیت اره خط زن: یونیت خط زن، زمانی که دستگاه مشغول برش زاویه دار است، به صورت غیر فعال می باشد؛ و در حالت فارسی بری یا راسته بری، یونیت خط زن فعال خواهد بود.

شاسی یا ریل اره دورکن: شاسی در حقیقت جزو قطعات اره دورکن است که در روان بودن حرکت، دقت و سرعت کار دستگاه، موثر می باشد. مانند اره دورکن واگنی، ریلی و یا در برخی نیز دارای دورکن رولبرینگ یا بلبرینگ است.

گونیای پشت اره دورکن

گونیای پشت اره دورکن: انجام کلیه برش های راسته و زاویه دار در درجات مختلف، توسط گونیای پشت اره دورکن انجام می شود و محل آن درست عقب تیغه یا اره خواهد بود.

گونیای روی میز اره دورکن: گونیایی که بر روی میز تعبیه شده است و برای اندازه گیری و درجه بندی زاویه ها کاربرد دارد و محل آن روی میز، درست مقابل اره خواهد بود.

نگهدارنده ورقه چوبی: از دیگر قطعات اره دورکن می توان به نگهدارنده اشاره نمود که با ثابت کردن ورقه چوبی هنگام عملیات برش، علاوه بر افزایش دقت و ظرافت برش، موجب حفظ امنیت اپراتور نیز می شود.

نمایشگر لمسی برای اره دورکن اتومات: دارا بودن قطعات اره دورکن به ویژه در نمونه اره دورکن اتومات و پیشرفته، نمایشگر لمسی با تنظیمات پیشرفته آن می باشد که از قطعات اره دورکن مدرن است و به منظور تعیین دقیق زاویه برش، راحتی درجه بندی زوایای برش، متناسب با طرح مورد نظر و سرعت عمل بالا می باشد، که در مدل های اتومات اره دورکن تعبیه شده است.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : قطعات اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 122 تاريخ : يکشنبه 25 فروردين 1398 ساعت: 19:42

برندهایی از تولیدکنندگان اره دورکن را در این مقاله می خوانیم. در مقاله های قبل با اره دور کن آشنا شدیم و دانستیم چند مدل اره دور کن داریم چه ویژگی هایی دارد و برای خرید یک اره دور کن باید چه مواردی را مد نظر قرار داد در این مقاله قصد داریم با برندها و شرکت های سازنده اره دور کن آشنا شویم پس با ما همراه باشید تا با این برندها و شرکت ها آشنا شویم.

کارایی اره دورکن

 در قسمت قبلی مقاله با اره دورکن آشنا شدیم و دانستیم که کارایی اره دورکن در صنایع چوب با توجه به وسعت برش و برش ورق های بزرگ چوب چقدر زیاد و مهم است همچنین با ویژگی های یک اره دورکن خوب آشنا شدیم و بررسی کردیم که هر یک از اجزای اره دورکن باید چه ویژگی طول و با چه آپشن هایی داشته باشد. در خرید اره دورکن باید اول هزینه و سپس فضای لازم جهت اره دورکن را مشخص کنید تا در همگام خرید با مشکل روبرو نشوید یا پس از خرید مشکلی برای فضای آن نداشته باشید

در این مقاله قصد داریم که با برندهایی از تولید کنندگان اره دورکن آشنا شویم.

آشنایی با برندهای اره دورکن

دستگاه های اره دورکن زیادی با مارک ها اسم ها و برندهای متفاوتی در کشور ما و در سطح دنیا وجود دارد و کشور های زیادی سازنده آن میباشند کشورهایی از جمله  ایتالیا، اتریش و کشور های اروپایی و آسیایی مانند چین

برند نوین چوب

برندهایی از تولیدکنندگان اره دورکن می توانیم به برند نوین چوب اشاره کنیم. در این مقاله قصد داریم با برند نوین چوب که کشور سازنده اش چین می باشد آشنا شویم و مدل ها و برخی دستگاه های آن را بشناسیم یکی از بهترین محصولات  تولید شده توسط این شرکت اره دورکن او ای وی میباشد که به جرات میتوان گفت در بین رقبای آسیایی خود دستگاهی بی نظیر است .

 

دستگاه اره دورکن او ای وی

دستگاه اره دورکن او ای وی از برند نوین چوب سه سایز برشی که انجام می دهد در بازار موجود و به آسانی میتواند نیاز شما را برآورده کند. گاه مساله  قیمت این دستگاه ها پیش میاید قیمت هر کدام از این دستگاه ها بر اساس قیمت ارز گذاشته می شود و وابسته به آن میباشد. در قسمت قبل مقاله ویژگی های لازم جهت خرید دستگاه خوب و مناسب را توضیح دادیم. اکنون به برخی از ویژگی های دستگاه او ای وی موجود اشاره ای کنیم تا با این دستگاه آشنا شوید:

        کارایی دستگاه اره دورکن او ای وی    

دستگاه اره دورکن او ای وی نوین چوب دارای نمایشگر دیجیتال گوشواره ها و زاویه تلسکوپی میباشد. بالا و پایین کردن تیغه اره دستی انجام می شود همچنین زاویه ها را نیز می توان به صورت دستی تنظیم کرد دستگاه دارای صفحه کلید با صفحه ال سی پی lcpو توان ایجاد اندازه اپراتور پی ال سی  plc با دقت زیاد را دارد.

خروجی و مکش با لوله مکنده به دستگاه متصل است و از پخش خاک و گرد و غبار چوب در فضا جلوگیری میکند. ریل دستگاه اره دورکن در این مدل واگنی میباشد واز جنس آلومینیوم اکستروژن است که توان بالای استقامتی دارد. دستگاه دارای نگهدارنده صفحه برای کمک به برش میباشد همچنین برای راحت تر حرکت دادن ریل دستگیره  بغل ریل دارد.

زاویه پذیری تلسکوپی آن به صورت دیجیتالی و با دقت و حساسیت بسیار بالا می باشد. با توجه به ویژگی های گفته شده درمورد دستگاه اره دورکن او ای وی متوجه شدید که چرا این دستگاه بهترین مدل آسیایی خود میباشد البته داشتن سه سایز برش در بازار را هم بر مزیت های آن باید افزود.

قابلیت های دستگاه های اره دورکن

دستگاه های اره دورکن نوین چوب موجود در بازار قابلیت ها و تفاوت های متفاوتی دارند و در بازار موجود می باشند این دستگاه ها با قابلیت ها و کارایی های متفاوت عمر طولانی و یا حتی دستگاه های دست دوم با کارکرد پایین و یا زیاد  با کیفیت خوب متناسب با نیاز خود می توانید تهیه کنید ما تنها سعی کرده ایم گوشه ای از ویژگی های یکی از دستگاه های این برند را به شما معرفی کنیم تا در خرید شما شاید کمکی کرده باشیم 

به غیر از دستگاه اره دورکن او ای وی از مدل نوین چوب برندهایی از تولیدکنندگان اره دورکن دیگری نیز هستند که متعاقباً برای برش ام دی اف  چوب و...مورد استفاده قرار میگیرد. امیدوارم که تا حدودی با اره دورکن های نوین چوب آشنا شده باشید در مقاله های بعدی به بررسی بیشتر این دستگاه ها پرداخته و برندهایی از تولیدکنندگان اره دورکن و مدل های دیگر آن را به شما معرفی خواهیم کرد که در هنگام خرید دچار مشکل نگردید.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : تولیدکنندگان اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 157 تاريخ : يکشنبه 25 فروردين 1398 ساعت: 19:32

قطعات تشکیل دهنده اره دورکن متفاوت می باشد که در این مقاله راجع به آن توضیح داده ایم. اره دورکن دستگاهی با قابلیت برش چوب نئوپان وام دی اف میباشد که قطعات بزرگ چوب  را به راحتی برش میدهد و از لازمه های حیاتی برای  یک کارگاه چوب بری نجاری و یا کابینت سازی میباشد.

برش با اره دورکن

اره دورکن دستگاهی که برای برش چوب ، نئوپان ،ام دی اف و دیگر قطعات چوب با ابعاد بزرگ به کار می رود. اره دورکن ها توسط شرکت های متفاوت از جمله فلدر ، پنهانس ، نوین چوب ، مولن و.... برای مصارف متفاوت در صنعت چوب و برش قطعات چوبی  تولید می شوند و تقریبا قطعات یکسان اما با کارایی متفاوت با توجه به نوع دستگاه  در تولید آن ها به کار رفته است.

اما در اصول کلی دورکن ها چه دستی و چه اتوماتیک از قطعات شکل همی ساخته شده اند. در هنگام خرید دستگاه نکاتی باید مد نظر و معیار ما باشد که در قسمت های قبلی مقاله درمورد آن ها به تفصیل صحبت کرده ایم.

نکات مهم برای خرید اره دورکن

از مهمترین و اولین معیاری که باید برای خرید اره دورکن در نظر بگیریم فضایی است که میخواهیم به این دستگاه اختصاص دهیم اندازه های موجود این دستگاه از نظر سایز متفاوت و به اندازه های متفاوتی موجود میباشد.

سایزهای اره دورکن

اره دورکن از نظر سایز در اندازه های یک مترو هشتاد سانتی متری ، دو متری ،دو مترو بیست تا سه متر و هشتاد سانت موجود میباشد پس قبل از خرید دستگاه به فضایی که میخواهید برای دستگاه اختصاص دهید فکر کرده و سپس سایز دستگاه را مشخص کرده و خریداری نمایید.

پس از بررسی فضای لازمه برای دستگاه بهتر است هزینه و کارایی مورد نظر  از دستگاه را مشخص کنید تا هم در وقت صرفه جویی کرده و هزینه مناسب جهت کارایی و کیفیت بالای محصول پرداخت نموده باشید از این‌رو لازم است تا قطعات و کار کردهای هر قطعه در دستگاه اره دورکن را به خوبی بشناسید و بدانید که دستگاه مورد نظر شما باید دارای چه قطعاتی با چه کارایی هایی میباشد.

قطعات تشکیل دهنده اره دورکن

قطعات تشکیل دهنده اره دورکن با توجه به اتوماتیک یا دستی بودن آن متفاوت میباشد ولی به طور عمده همه  دورکن ها شامل قطعاتی میباشند که در همه دستگاه ها به کار رفته است که این  قطعات تشکیل دهنده اره دورکن به شرح زیر می باشند که باید به آن ها دقت کرد.

موتورها: میتوان گفت اصلی ترین قطعه دستگاه تشکیل دهنده اره دورکن موتور می باشد که تیغه اره را به حرکت در می آورد و بسیار مهم است که دستگاه اره دورکن موتوری از جنس عالی داشته باشد ، در بعضی از مدل های اره دورکن که دارای خط زن هستند از یک موتور ضعیف تر نیز در کنار موتور اصلی برای خط زن استفاده می گردد.

تیغ اره

تیغ اره: یکی دیگر از قطعات تشکیل دهنده اره دورکن تیغ اره است. اصولا یک دستگاه دورکن دو تیغه اره دارد که یکی برای برش های اصلی برش قطعات چوب و دیگری برای خط زن مورد استفاده قرار می گیرد. اصولا قطر تیغه اره اصلی از تیغه اره خط زن بیشتر است نوع تیغه ای که در خط زن استفاده میشود بسیار مهم می باشد  زیرا ظرافت و زیبایی کار را تخت تاثیر قرار می دهد .

گونیای پشت اره :از گونیا برای اندازه گیری کردن و ایجاد زاویه های دلخواه استفاده می کنند.

میز پشت گونیا: از میز پشت گونیا برای نگهداری قطعه کار در دستگاه اره دورکن استفاده می شود.

ریل دستگاه اره دورکن

ریل دستگاه: ریل که یکی از قطعات تشکیل دهنده دستگاه اره دورکن می باشد، محل قرار گیری قطعه کار جهت حرکت برای برش میباشد که شامل ریل های ساچمه ای ، واگنی و لوکوموتیوی میباشد. که عمر دستگاهی با ریل لوکوموتیوی از دستگاهی با ریل واگنی و بالطبع از دستگاهی با ریل ساچمه ای براساس نوع حرکت بیشتر میباشد

میز برش جلو : از قطعات تشکیل دهنده اره دورکن می باشد که جهت گونیا نمودن قطعه کار برای برش در قطعات بزرگتر مورد استفاده قرار میگیرد.

نگهدارنده ورق : ابزاری است که قطعه کار را بر روی ریل ثابت می کند تا در زمان برش ایمنی کاربر  دستگاه اره دورکن  حفظ شود ولی باز این مورد بر حصب احتیاط کاربر باید با کمی فاصله از دستگاه بایستد.

گونیای وسط ریل : از این گونیا برای برش در حالت مثلثی(زاویه دار) استفاده می شود.

امیدواریم که تا اینجای مقاله قطعات و کارایی های اره دورکن را شناخته باشید و در هنگام خرید یا کار با دستگاه اره دورکن به آن دقت کنید.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : قطعات تشکیل دهنده اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 25 فروردين 1398 ساعت: 19:01

خرید اره دورکن دست دوم را باید به نکاتی توجه کرد که در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد. اگر نیاز به یک دستگاه اره دورکن دارید دیگر نیازی به متقبل شدن هزینه های بالا نیستید. شما میتوانید این دستگاه را با کیفیتی بالا و کم کارکرد و هزینه ای بسیار پایین تر تهیه کنید.

 

خرید اره دورکن دست دوم :

برای خرید اره دورکن دست دوم به نکاتی باید توجه کرد که در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد.
به لحاظ فنی سه فاکتور اصلی برای خرید اره دورکن دست دوم وجود دارد. در ابتدا باید سایز دستگاه را با توجه به نیاز خود در نظر گرفت.
البته میزان فضای کارگاهی هم نکته ی بسیار مهمی است. به طور معمول دستگاه های دورکن در سایز های مختلف از 100 سانتی متر تا 380 سانتی متر در بازار موجود هستند.

 

قابلیت های مورد نظر در زمان خرید اره دورکن دست دوم :

مواردی همچون بیشترین ارتفاع برش، کورس گونیای پشت اره، برش تحت زاویه و همچنین امکان خط زن داربودن دستگاه بعنوان قابلیت ها و محدودیت هایی به شمار میروند که هنگام خرید اره دورکن دست دوم باید به آن ها توجه کرد و البته مواردی همچون تنظیمات برقی و الکتریکی و تنظیمات دقیق دستگاه جزء آپشن های دستگاه دورکن  محسوب می شوند.

میز دستگاه اره دورکن :

این مورد مهمترین بخش یک دستگاه دورکن به حساب می آید. این قسمت از دستگاه اره دورکن دارای جنس آلومینیومی است. میز دستگاه در برابر ضربه و خراش کاملا مقاوم است و همچنین تا درصد بالایی از ضربه دیدن و خراب شدن سطح دستگاه جلوگیری میکند.عرض میز دستگاه بصورت معمول برای دستگاه 380 باید حدود 40 سانتی متر باشد با 5 سانت تغییرات.

موتور دستگاه:

نقش یک موتور قدرتمند هنگام برش ورق های ضخیم و یا تراکم بالا به خوبی آشکار خواهد شد. در برش چوب و مصنوعات چوبی سرعت برش یکی از فاکتور های اصلی است و نقش اساسی خواهد داشت. سرعت ایده آل برای برش ایده آل معمولا 3000 تا 6000 دور بر دقیقه است.

 

یونیت برش:

یکی از مهم ترین بخش های دستگاه اره دور کن یونیت برش است و نحوه اتصال آن به بدنه و روش تنظیمات آن برای برش دادن زاویه و تنظیم ارتفاع آن هنگام خرید اره دورکن دست دوم مهم می باشد. سیستم تنظیمات ارتفاع  دستگاه برای این ماشین ها باید دقیق و بدون خطا باشند چرا که وجود خطا در این بخش باعث از کار افتادن سیستم خواهد شد.

اهمیت زاویه برش

همچنین برش در زاویه هم برای این چنین ماشین آلاتی به شدت مهم می باشد بنابر این تنظیم کردن زاویه دستگاه و دقت آن مساله بزرگی است که در بعضی برندهای خارجی این مساله به خوبی ریشه یابی و رفع شده است. و در اکثر دستگاه های چینی این مورد به هیچ وجه بررسی و رفع نشده است.

شرکت های اروپایی برای این معضل مکانیزم هوشمندانه ای طراحی کرده است. دورکن ها با استفاده از این تکنولوژی رفع ابهام چنان توانایی در برش فارسی را بالا برده اند که دیگر نیازی به هیچگونه وسیله ای نیست. این دستگاه اره دورکن طوری تیغ اره را به زاویه میبرد که ذره ای موقعیت اصلی آن تغییر نکند.

 

گونیای اره دستگاه :

این گونیای جلو اره که در دستگاه های دورکن برای برش گونیا مورد استفاده قرار می گیرد در خرید اره دورکن دست دوم نقش به سزایی دارد و تنظیمات آن برای این کار بسیار مهم میباشد. به طور کلی دستگاهی تهیه کنید تا تنظیمات این مورد در آن ساده و راحت باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

این قابلیت در بعضی از دستگاه های دورکن  موجود در بازار حال حاضر بسیار سخت و زمان گیر می باشد. تجربیات اهمیت این مساله را افزون میکند.در این دستگاه می توان به راحتی ظرف مدت 15 ثانیه گونیای جلو اره را با ظرافت دقت کمتر از صدم میلیمتر در هر زاویه ی دلخواه  تنظیم کرد. این مورد همچنین در دستگاه اره دورکن mellon نیز مشهود است.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : خرید اره دورکن دست دوم, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 138 تاريخ : يکشنبه 25 فروردين 1398 ساعت: 18:55

خرید اره دورکن یک سری اطلاعات می خواهد که ما شما را راهنمایی می کنیم.
شما با آگاهی از نیاز و شرایط خود و کارگاهتان میتوانید برای خرید اره دورکن اقدام کنید. در ادامه  توصیف مزایا و کاربرد ها و ویژگی های این دستکاه ها میپردازیم. 

 

خرید اره دورکن :

اره دورکن دستگاهی است که برای برش مستقیم بر روی انواع مختلف مواد از جمله چوب و مشتقات آن، پلاستیک، فلزات و بسیاری دیگر استفاده می شود.

شاید تعداد کمی از مردم می دانند که توسط والتر تیلور نجار در سال 1775 اختراع شده بود و از آن سال ها زمانی که این نوع ماشین اجازه می دهد به طور انحصاری برش مستقیم، با تغذیه برش بالا، اما با دقت و سطحی از برش بسیار کوچک، اره دیسک تکامل یافته و توسعه یافته، مدیریت برای دستیابی به سطح بسیار بالا از کیفیت پردازش.

 

با توجه به درجه بالایی از تکنولوژی موجود در اره های مدور از خطوط SCM و MINIMAX، حتی کاربر کم تجربه که برای اولین بار در حال کار بر روی یک ماشین مجزا است، قادر به دستیابی به نتایج عالی است.

 

علاوه بر این، به لطف دستگاه های مختلفی که به طور خاص برای ماشین های دایره ای scm و minimax طراحی شده اند، می توان نه تنها کاهش مستقیم، بلکه کاهش زاویه ای دقیق دقیق، بدون نیاز به انجام محاسبات ریاضی پیچیده (دستگاه های مختلف برای کاهش زاویه ای).

 

کاربرد دستگاه اره دورکن

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه های نجاری و صنایع چوب بری، دستگاه اره دورکن می باشد که برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه دورکن، برش و تکه تکه کردن سریع قطعات و اندازه ی درست آنها می باشد.

پنج برش جانبی

تنظیم اولیه حصار متقابل در بیرونی است. با یک قطعه نسبتا بزرگ از محصولات ورق (MDF خوب است) شروع کنید. با استفاده از نوار لغزنده یک لبه را بردارید. قطعه را بچرخانید تا لبه تازه برداشته شده بر روی حصار بریده شود و مقدار کمی از طرف دوم را برش دهید. اگر حصار کاملا هماهنگ شده باشد، اکنون زاویه کامل و دو طرف راست را دارید. دوباره بچرخانید و سمت سوم را بچرخانید.

دوباره چرخش و طرف چهارم را قطع کنید. اکنون باید یک مستطیل کامل داشته باشید. دوباره بچرخانید و برش پنجم انجام دهید، حدود 1/2 اینچ را از طرف اول بگیرید. برچسب انتهای پیشرو ضایعات A و انتهای انتهایی B را بگیرید. حالا قراضه را به نصف ببرید و A و B را کنار یکدیگر قرار دهید.

اگر ضخامت در A و B یکسان باشد، شما انجام می شود (انگشت خود می تواند در مورد اختلاف 0.0001 اینچ احساس کند). اگر آن را کامل نیست، اتصال خارجی از حصار به outrigger تنظیم - پیچ یا خاموش در مقابل پست (در دستگاه های هوشمند) و یا یک مهره برنز با یک سوراخ غیر عادی است که می تواند پس از سست شدن یک پیچ تنظیم (در ماشین های نخبه).

آیا همیشه نیاز به برش پنج طرف دارید؟

آیا همیشه نیاز به برش پنج طرف دارید؟ نه. هنگامی که یک مستطیل را برش داده اید، سرعت عرض پیشانی و انتهایی را اندازه گیری کنید. اندازه گیری دقیق نیست چون پنج طرف کاهش یافته است، اما یک چک سریع است ... شما ممکن است شما نیاز به هم ترازی (پس از هماهنگی اولیه زمانی که من ماشین من، من مجبور به انجام آن را یک بار در بیش از 10 سال )، یا ممکن است متوجه شوید که در کنار حصار یک خاک اره جمع شده وجود دارد.

انواع اره دور کن :

+واگنی

+ریل دار

+لکوموتیوی

 

معرفی چند برند برای خرید اره دورکن

خرید اره دورکن Junior 3800b  

دستگاه کشویی Junior 3800b یک دستگاه از خانواده 3800 نوع B است. قدرت اصلی 7.5 کیلوگرم، سرعت و قدرت واگن اصلی و خط دید و غیره. تنها تفاوت این دستگاه از نوع سگمنت B آن، راست، جهت بالا و پایین و مجهز به صفحه نمایش دیجیتال است. مانند مجهز شدن به یک گیره برای ترمیم بهتر قطعات کاری، میز واگن با شانه قفل، مجهز به حصار چفت و بستن برای تنظیم زاویه پشت اره و داشتن یک جدول واگن با اندازه گیری 3800 * 435/3200 * 415 میلی متر. بر طبق نظر مشتریان، هود تلسکوپ می تواند بر روی این دستگاه نصب شود.

خرید اره دورکن Altendorf WA Series

سری WA از Altendorf SlidersTM وارد بازار شده اند. این ماشین های محکم با راهنمایی کامل و عمودی برای برش دقیق و مربعی در طول طول برش کامل مجهز شده اند. آنها مقاوم به سوراخ هستند و به طور ذاتی پایدار هستند، و بدون در نظر گرفتن وزن کاری، حرکت صاف را ارائه می دهند.

برخی برند های دیگر برای خرید اره دورکن

mollen

G0853—14" 10HP 3-Phase Sliding

KD 3200 TZ

MPSP12-5-0135

SAWTEQ B-130

 

این نوارهای لاستیکی چسبنده بر روی پایین مسیر، لغزش نمی دهند؛ بدون نیاز به اتلاف وقت، بستن آهنگ در اغلب موارد حتی زمانی که شما در حال برش دادن درها هستید. فشردن برش در ابتدا ترسناک است، اما شما یاد خواهید گرفت که به نوارهای چسبنده اعتماد کنید. بعد از خرید اره دورکن برای آن زمان های نادر که به آنها نیاز دارید، گیره هایی را که در مسیر قفل می شوند (حدود 40 دلار در هر جفت) دریافت کنید.

 
مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : خرید اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 25 فروردين 1398 ساعت: 18:49

ایجاد تبله و لایه لایه شدن لمینیت دو نمونه از رایج ترین معایبی هستند که در هنگام چسب زنی لایه های بکار رفته در ورق های

لمینت مشاهده می شود و موجب افت کیفیت آن می شود.

در ادامه توجه شما را به دلایل ایجاد این معایب و چگونگی رفع آن جلب می کنیم.

الف( بهبود کیفیت لایه های چوبی و جلوگیری از لایه لایه شدن، پس از استفاده از چسب چوب های مبتنی بر آب)

 

تفاوت دانسیته گونه های چوبی:

گونه های مختلف چوبی، دانسیته های متفاوتی دارند.
این تفاوت در میزان دانسیته چوب های مختلف به معنی تفاوت در مقدار هم کشیدگی و واکشیدگی این چوب ها هنگام جذب رطوبت از چسب های مبتنی بر آب است. 
تفاوت در مقدار این ویژگی های فیزیکی باعث ایجاد برآمدگی (تبله) در سطح تخته می شود.

پیشنهاد:
چوب ها را براساس مقدار دانسیته چوب مرتب کنید و سعی کنید که از گونه های یکسان (یا چوب هایی با دانسیته مشابه) به منظور کاهش اختلاف دانسیته استفاده کنید.
میزان رطوبت باید بین 10 تا 13 درصد باشد.

مقدار رطوبت غیرمعمولی:

چوب هایی که حاوی چسب بیشتری هستند، میزان رطوبت بالاتری دارند.

پیشنهاد:

تخته ها را در اتاق کلیما جمع آوری کنید و آنها را با فاصله 1 اینچ مربع ازهم جدا کنید.

درجه حرارت اتاق کلیما بین 38 تا 45 درجه سانتیگراد است و میزان گردش هوا 5/ 0 متر بر ثانیه است.
تخته های دارای اتصالات انگشتی باید با یک سنباده پهن هنگامی که رطوبت بین 10 تا 13 درصد است، سنباده زنی شوند.

پردازش ضعیف:

از آنجا که مواد اولیه مختلف ضخامت متفاوتی دارند، ممکن است بخش های نازکتر تخته سنباده نشوند که باعث ایجاد معایبی مانند تبله، تاول و یا لایه لایه شدن می شود.

پیشنهاد: تخته هایی که سنباده زده نشده اند را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که ضخامت آنها در حد استاندارد است و قبل از کاربرد چسب در آنها معایبی وجود ندارد.

عدم تنظیم درست سنباده با تسمه پهن:

اگر سنباده با تسمه های پهن به صورت مناسب و درست تنظیم نشده باشد، چرخ سنباده آسیب خواهد دید و ضخامت سطح سنباده یکسان نخواهد بود و یا سطوح سنباده زده شده، موجدار شده و دچار تبله می شود.

پیشنهاد:

سنباده پهن را به طور منظم بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی تنظیم شده و کار می کند.

استفاده از چسب به مقدار غیریکنواخت:

در سطوحی که پر از تبله و تاول است ممکن است پخش کننده چسب به خوبی تنظیم نشده باشد.

غلطک های آسیب دیده پخش کننده چسب یکی از علتهای مهم در پخش نایکنواخت چسب است.

پیشنهاد:

مقدار چسب را تنظیم کنید و مطمئن شوید که غلطک های پخش کننده چسب سالم و بدون عیب هستند. 
اطمینان حاصل کنید که مقدار چسب به کار رفته روی سطح تخته به درستی تنظیم شده است.

کنترل ضعیف زمان لایه گذاری چسب:

هنگامی که زمان لایه گذاری و پخش چسب خیلی طولانی شود، در سطح تخته تبله ایجاد می شود و چسب چوب مبتنی بر آب، بر روی سطح تخته، یک لایه تشکیل می دهد.

پیشنهاد: اطمینان حاصل کنید که زمان پخش چسب مناسب بوده و خیلی طولانی نباشد و پرس سرد قبل از تشکیل یک لایه چسب بر روی سطح تخته آغاز شود.

دقت پایین پرس سرد:

قالبهای ناهموار پرس سرد یک لایه، ممکن است باعث ایجاد تبله و شکست چسب شود.

پیشنهاد:

قبل از پرس، یک تکه کاغذ کربنی را روی سطح تخته قرار دهید. مطمین شوید که کاغذ کربن به خوبی روی سطح تخته قرار گرفته باشد.

ضخامت تخته باید در همه قسمت ها یکسان باشد، در غیر این صورت، تخته ها ممکن است تبله بزنند.

تنظیم نبودن فشار پرس سرد:

به طور کلی فشار پرس سرد باید به مقدار ۶ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع تنظیم شده باشد.

ناکافی بودن زمان فشار در پرس سرد:

این حالت ممکن است باعث تاول و لایه لایه شدن سطح تخته شود. بعد از تنظیم کردن زمان پرس سرد، بررسی کنید که دانه های چسب اضافی به طور کامل خشک شده باشد.

انتخاب چسب:

نرخ جذب رطوبت از چسب های مبتنی بر آب، یکی از دلایل ایجاد تبله روی تخته ها است.

راه حل هایی برای جلوگیری از ایجاد تبله، چسبندگی ضعیف و لایه لایه شدن لمینت های

۸/ ۰ میلیمتری

کیفیت پایین تخته:

در طول فرآیند لمینیت کردن تخته ها و طی کردن پنج مرحله پرس گرم، کیفیت تخته کم شده و ممکن است تبله و یا

لایه لایه شدن لمینت به وجود آید.

پیشنهاد:

رطوبت تخته باید بین ۸ تا ۱۰ درصد کنترل شود.
اگر رطوبت به بیش از 12 درصد افزایش یابد، چسب رزین فنولیک معمولی اثر خود را از دست خواهد داد.

همیشه نحوه استفاده از چسب رزین فنولیک را از تولیدکنندگان چسب دنبال کنید.

انتخاب نادرست لمینتها:

لمینت ها به وسیله پرس گرم چند لایه کاغذ کرافت ساخته شده اند و با ملامینه روکش و سپس با یک پوشش محافظ شفاف اندود شده اند.
چسب رزین فنولیک در فرآیند پرس گرم مورد استفاده قرار می گیرد.
لمینت های پرس پیوستهCPL  و پرس با فشار بالا HPL نیز وجود دارد.
قبل از سفارش لمینت، بررسی کنید که کدام نوع از لمینت ها مناسب تولید شما است.
دقت کنید در پرس گرم، نوعی را انتخاب کنید که در اثر حرارت بالاتر از ۱۳۰ درجه سانتیگراد، نه نرم شده و نه لایه لایه می شود.

کیفیت پایین رزین های فنولیک:

رزین های فنولیک معمولی، ماندگاری کمی دارند و پس از زمان کوتاهی، خاصیت اثربخشی خود را از دست می دهند و باعث ایجاد تاول در سطح تخته می شوند.

درجه حرارت ناپایدار پرس گرم:

به طور کلی درجه حرارت رزین های فنولیک در پرس گرم، بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ درجه سانتیگراد است.

با این حال، بسیاری از انواع پرس گرم وجود دارد که برای مشاهده ویژگی های آنها باید به کتابچه راهنمای کاربر شرک تهای سازنده مراجعه شود .

اگر درجه حرارت پرس گرم ناپایدار باشد، چسبندگی چسب نیز ناپایدار خواهد بود.

تنظیم نادرست زمان پرس گرم:

به طور کلی زمان مناسب پرس گرم برای لمینت های ۸/ ۰میلیمتری حدودا ۵/ ۲ دقیقه است. تاکید شده است که این زمان بهینه و ایده آلترین زمان برای پرس گرم است و به زمان خشک شدن چسب بستگی دارد.

تنظیم نادرست فشار پرس گرم: به طور کلی این فشار بر روی ۶ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع تنظیم می شود.

 

منبع: ماهنامه صنایع چوب کاغذ

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : لایه لایه شدن ورق لمینیت, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 151 تاريخ : يکشنبه 25 فروردين 1398 ساعت: 18:17

تنظیم اره دورکن و رعایت اصول آن را در این نوشتار می خوانیم.اره دورکن یکی از پر استفاده‌ترین و کاربردی‌ترین دستگاه‌های برش در صنعت و به طور ویژه در صنعت چوب است که به منظور ایجاد برش‌هایی با دقت و ظرافت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 

دستگاه اره دورکن

دستگاه اره دورکن یکی از پر استفاده ترین و کاربردی ترین دستگاه های برش در صنعت و به طور ویژه در صنعت چوب است که به منظور ایجاد برش هایی با دقت و ظرافت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های ماشین اره دورکن می توان به دقت و ظرافت در برش، کاربری ساده دستگاه، استهلاک پایین و امکان اپراتوری آسان آن که به معنای ساده بودن عملیات راه اندازی آن می باشد اشاره کرد. در این نوشتار مواردی را به منظور تنظیم اره دورکن بیان می کنیم.

اجزای دستگاه اره دورکن

شناخت اجزای دستگاه اره دورکن، در جهت تنظیم اره دورکن الزامی است که این دستگاه شامل این اجزا می باشد:

موتور اصلی: موتور دستگاه عامل حرکت تیغه دستگاه می باشد که وظیفه برش را بر عهده دارد.

تیغه اره: در این دستگاه دو تیغه اره وجود دارد که یکی تیغه اره اصلی و وظیفه اصلی برش را بر عهده دارد و دیگری تیغه اره خط زن که وظیفه برش کم عمق به منظور تسهیل برش اصلی را بر عهده دارد. این قطعه در فرایند تنظیم اره دورکن نقش مهمی دارد.

ریل: به منظور حرکت قطعه ای که برای برش در دستگاه قرار داده شده است مورد استفاده قرار می گیرد و قطعه را به طرف تیغه هدایت می کند.

گونیا: به منظور اندازه گرفتن قطعه کار مورد استفاده قرار می گیرد.

میز پشت گونیا: ناحیه ای به منظور نگهداری قسمتی از قطعه کار می‌باشد.

گونیای موجود در وسط ریل: هنگامی که عملیات برش به صورت زاویه دار انجام می شود از این گونیا استفاده می کنند.

نگهدارنده قطعه روی ریل: ابزار مهمی است که قطعه را بر روی ریل نگهداری می کند و در واقع ابزاری جهت ایمنی اره دورکن می باشد.

میز برش جلو: هنگامی که قطعات مورد استفاده برای برش بزرگ باشند از این ابزار در جهت گونیا کردن قطعه مورد نظر استفاده می شود.

تنظیم اره دورکن

به منظور تنظیم اره دورکن، رعایت اصول زیر الزامی است:

قبل از تنظیم اره دورکن، دستگاه را در سطحی صاف و محکم نصب کنید و فضای کافی برای کار با محصول را در نظر بگیرید.

انواع اره دورکن

دستگاه اره دورکن به دو صورت دستی و اتوماتیک وجود دارد و مورد کنترل قرار می گیرد، در روش دستی نیاز است تا اپراتور به صورت مستقیم تنظیم اره دورکن را انجام داده و تمام مراحل برش را انجام دهد، ولی در روش اتوماتیک اپراتور از طریق یک صفحه نمایشگر لمسی تنظیم اره دورکن را انجام داده و عملیات برش به صورت خودکار توسط دستگاه انجام می گیرد.

تیغ اره دستگاه باید به صورت قائم یا 90 درجه بر روی دستگاه نصب شده باشد، برای این منظور از گونیا برای تست 90 درجه بودن تیغه اره استفاده کنید.

اطلاعات مورد نیاز قبل از شروع کار

قبل از شروع کار، باید فاصله گونیای موجود در دستگاه و ارتفاع تیغه اره را به اندازه ای به میزان حداکثر یک دندانه بالاتر از قطعه ای که باید مورد برش قرار گیرد، تنظیم کنید.

تیغه اره دستگاه حتما باید با توجه به قطعه مورد نظر و سرعت برش انتخاب شود.

تیغه اره دستگاه به هیچ وجه نباید دارای لرزش و یا لنگ زدن باشد، زیرا این کار علاوه بر خطر ایمنی باعث می شود که دستگاه نتواند به خوبی عملیات برش را انجام داده و قطعه مورد نظر را زخمی می کند. برای محاسبه دقیق میزان لرزش تیغه اره، از دستگاه لنگی سنج استفاده کنید.

سرعت مناسب تیغه اره

ابتدا سرعت اره را به سرعت مناسبی تنظیم کنید و بعد از روشن کردن اره، ابتدا اجازه دهید اره به سرعت مورد نظر برسد و سپس قطعه مورد نظر را به سمت تیغه اره هدایت کنید.

محافظی که دور تیغه اره قرار گرفته شکافی برای عبور تیغه اره دارد که این شکاف پس از تنظیم های متوالی گشاد شده و برای برش های باریک مشکل ایجاد می نماید، بنابراین پس از مدتی این قطعه نیاز به تعویض دارد.

خرابی دندانه، کند شدن تیغه و سوختن محل تیغه از ویژگی هایی هستند که نشان می دهند زمان تعویض تیغه اره، فرا رسیده است. برای تعویض تیغه اره باید برق دستگاه را قطع کرد.

به منظور جلوگیری از استهلاک چرخ دنده ها و افزایش عمر قطعات دستگاه باید به طور مرتب آن ها گریس کاری و روغن کاری کرد.

قبل از برش قطعه، باید از محکم قرار گرفتن قطعه مورد برش، در گیره مورد نظر اطمینان حاصل نمود.

در مواقع اضطراری از کلید توقف اضطراری دستگاه برای متوقف کردن آن استفاده کنید.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : تنظیم اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 25 فروردين 1398 ساعت: 17:55

خرید اینترنتی اره دورکن را در این مطلب می خوانیم.
امروز در اغلب نقاط دنیا، بویژه در کشورهای جهان اول، شهروندان اغلب کالاها و نیازهای زندگی روزانه خود را از طریق خرید اینترنتی انجام می دهند. دستگاه اره دورکن نیز از این قاعده مستثنی نیست و امروز در کشور خودمان نیز خرید اینترنتی دستگاه اره دورکن امکان پذیر می باشد. 

در این مطلب برای آشنایی با نحوه خرید اره دورکن به صورت اینترنتی، هرکدام از عناوین زیر را برای خرید اینترنتی اره دورکن مورد بررسی قرار می دهیم. از طریق اینترنت امکان دسترسی به مشخصات، قیمت و .... دستگاه ممکن می شود.

خرید اینترنتی اره دورکن و مزایای آن

زندگی در قرن بیستم و به اصطلاح زندگی مدرن، شرایط خاص خود را دارد. توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات سبب شده است تا فعالیت های فیزیکی انسان ها کاهش یافته و با استفاده از این تکنولوژی، در وقت و هزینه انسان ها نیز صرفه جویی شود.

خرید اینترنتی اغلب لوازم و احتیاجات زندگی بسیار شایع شده است؛ و بسیاری از مردم خریدهای خویش را به شکل اینترنتی و برخط انجام می دهند. در این میان خرید اینترنتی اره دورکن نیز از مواردی است که متقاضیان زیادی دارد. دستگاه اره دورکن که دستگاه برشکاری صنایع چوبی و مبلمان می باشد، در انواع متنوعی برای برش ورقه های گوناگون چوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه اره دورکن را به صورت اینترنتی خریداری نماییم؟

خرید اره دورکن می تواند با مراجعه مستقیم و با حضور متقاضی به شرکت ها و مراکز عرضه انجام شود و یا می تواند به صورت غیر حضوری، با درخواست اینترنتی خرید انجام شود. مسلماً خرید اینترنتی اره دورکن دارای مزایای زیادی است که در ادامه بیان می شود.

خرید اینترنتی اره دورکن سبب صرفه جویی در زمان و وقت خواهد شد و با چند کلیک ساده، امکان خرید را در حداقل زمان ممکن فراهم می سازد. همچنین در این نوع خرید، هزینه رفت و آمد نیز به حداقل خواهد رسید.

مسیر رفت و آمد و یا تقلبی بودن و ناکارآمدی دستگاه به صفر می رسد؛ زیرا در هنگام خرید اینترنتی اره دورکن، می توانید از گارانتی، اطلاعات دستگاه، راهنمایی مشاوران و کارشناسان فروش و سایر امکانات سایت های اینترنتی فروش اره دورکن بهره مند شوید.

در این نوع خرید می توانید تنوع محصول بیشتر و انتخاب های مختلف براساس کاتالوگ و مدل های گوناگون  داشته باشید.

از تخفیفات و سایر امکانات فروش اینترنتی این دستگاه بهره مند شوید.

شرایط خرید اقساطی اره دورکن

از شرایط اقساطی، فروش دست دوم و یا مزایای دیگرخرید اره دورکن، با مراجعه به سایت های اینترنتی و بررسی و مطالعه آنها، اطلاعاتی به دست آورید.

ار تنوع قیمت های شرکت ها و مدل های مختلف محصولات بهره مند شوید. و بهترین دستگاه را با بهترین قیمت خریداری کنید که از جهت اقتصادی هم مقرون به صرفه باشد.

آشنایی با مشخصات، مزایا، راهنمای خرید و لوازم جانبی دستگاه اره دورکن، در خرید اینترنتی آن امکان پذیر خواهد بود.

نحوه خرید اینترنتی اره دور کن

خرید اینترنتی اره دورکن با مراجعه به سایت های فروش اره دورکن امکانپذیر می باشد. در این نوع خرید متقاضیان می توانند به سایت های مورد نظر مراجعه و با بررسی و مطالعه راهنمای خرید و مشاوره با کارشناسان مربوطه، آگاهی لازم را کسب نموده و با خیالی آسوده، در حداقل زمان، بهترین خرید را داشته باشید.

در خرید اینترنتی اره دورکن، در راهنمای خرید دستگاه، می توان از سایز دستگاه، مدل دستگاه، قیمت دستگاه، تنظیمات دستی یا اتومات و غیره اطلاعات کسب نمود.

راهنمای خرید اینترنتی اره دورکن 

در راهنمای خرید اینترنتی اره دورکن بر اساس سایز، مشتریان و متقاضیان می توانند از سایز دستگاه های مختلف آگاهی پیدا کنند؛ مثلاً، ۱.۸۰ متر، 2 متر، 2.20 متر، 2.80 متر،3.20 متر و3.80 متر.

در راهنمای خرید اینترنتی اره دورکن بر اساس مدل، مشتریان و متقاضیان می توانند از انواع مدل ها شامل، مدل های ساده، خط زن، واگنی، لوکوموتیوی، تمام اتوماتیک و غیره، با جزئیات کامل آشنا شوند.

در راهنمای خرید اینترنتی اره دورکن بر اساس قیمت، تعیین قیمت دستگاه بر اساس توان الکتریکی، سرعت، قدرت، نوع تیعه، گونیای پشت و جلو اره، میز برش  و غیره، مورد محاسبه و مقایسه برای مشتریان است.

در مواردی می توانید برای کسب اطلاعات کامل از دستگاه مورد نظر که برای خرید اینترنتی در نظر گرفته اید،  مشخصات و ویژگی های آن را مشاهده نمایید؛ مثلاً اطلاع از شرکت های ارائه دهنده و معتبر که مجوز لازم برای فروش اره دورکن داشته باشند و از طرفی ویژگی های دستگاه اره دورکن از جهت دقت یونیت برای برش های زاویه دار، بالا یا پایین، نوع تیغه بکار رفته در دستگاه، تنظیمات دستی یا اتومات دستگاه، طریقه استفاده و غیره را ملاک قرار داد، تا بتوان با آگاهی کامل از جزئی ترین لوازم و تجهیزات دستگاه، خرید اینترنتی اره دورکن خود را با چند کلیک ساده، به سرعت و با سهولت تمام انجام داد.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : خرید اینترنتی اره دورکن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 136 تاريخ : يکشنبه 25 فروردين 1398 ساعت: 17:47